איתמר מדיקל פיתחה גרסה חד-פעמית של ה-Watch-PAT

7 ינואר, 2019

המוצר החדש, שכבר הוגש לאישור ה-FDA, יחסוך מנבדקים את הזמן ועלויות הנסיעה שבהחזרת המוצר למרפאה. עלויותיו מופחתות הודות לשימוש באפליקציה לסמרטפון ורכיבי IoT

חברת איתמר מדיקל (Itamar Medical) פיתחה גרסה חד-פעמית למכשיר ה- Watch-PATשל החברה, המשמש לאבחון ביתי של דום נשימה בשינה. בניגוד למוצר הרב-פעמי, הנבדק לא יצטרך להחזיר את הגרסה החד-פעמית למרפאה, מה שיחסוך עבורו טרחה מיותרת ועלויות נלוות כמו דלק וחניה. המכשיר הוגש כבר לאישור ה-FDA להתוויות זהות למכשיר ה-WatchPAT הקיים ובחברה מעריכה כי תהליך הבחינה על ידי ה-FDA צפוי להימשך בין 6-12 חודשים וכי קיימת סבירות גבוהות לאישור המוצר.

איתמר מדיקל פיתחה מכשיר בשם Watch-PAT המשמש לאבחון בלתי פולשני של דום נשימה בשינה. המכשיר, המולבש על כף ידו של המטופל כמו שעון, מודד באמצעות חיישן רגיש המורכב על אצבעו של המטופל את השינויים במהלך השינה בנפח זרימת הדם בקצה האצבע, ובכך מאפשר לנטר בעקיפין את השינויים בפעילותה של מערכת העצבים הסימפתטית שעשויים להעיד על הפרעות בשינה.. הודות לפשטותה של הבדיקה, ניתן לבצע אותה לא רק במעבדת שינה אלא באופן ביתי על ידי המטופל.

כדי לפתח גרסה חד-פעמית ל-Watch-PAT, נדרשו באיתמר מדיקל להוזיל את עלויות המוצר. הדבר נעשה באמצעות העתקת ממשק המשתמש מהצג על גבי ההתקן עצמו אל אפליקציה בסמרטפון המתממשקת עם המידע שאוסף המכשיר באמצעות חיבור בלוטות'. בנוסף, בחברה עשו שימוש ברכיבים המיועדים לתחום ה-IoT והסלולאר, המאפשרים להוריד את עלויות האלקטרוניקה בצורה משמעותית. בצד זאת, בחברה מדגישים כי יכולות האבחון של המוצר החד-פעמי זהות לחלוטין למכשיר הרב-פעמי.

המוצר החדש לא בהכרח משנה את המודל העסקי של החברה, אלא מהוה מוצר משלים המיועד בעיקר לנבדקים שהחזרת המוצר הרב-פעמי הינה בעייתית מבחינה פיזית או נבדקים המתגוררים במקום המרוחק ממרכזי השירות והשימוש במוצר חד-פעמי יחסוך מהם מאמץ ועלויות מיותרות. בחברה מתכוונים לשווק תחילה את המוצר בארצות הברית ולאחר מכן ולהפיצו בשווקים הנוספים שבהם החברה הפעילה כמו אירופה ויפן.

איתמר מדיקל מצטרפת לנסד"ק

איתמר מדיקל מצויה בימים אלה בתהליך רישום מניותיה למסחר בנסד"ק. בשבוע שעבר הודיעה החברה כי כבר הגישה לרשות לניירות ערך האמריקנית (SEC) את המסמכים הדרושים לצורך הרישום. לא מדובר בהנפקת מניות לציבור (IPO), אלא ברישום למסחר בנסד"ק באמצעות ADR (American Depository Share), כאשר כל ADS. מייצג 30 מניות של החברה.

לדברי החברה, מטרת המהלך הינה לחזק את בסיס המשקיעים בחברה ולאפשר לגופי השקעה אמריקניים וזרים להשקיע במניה וכך להגדיל את היקפי המסחר במניה ואת שווי השוק של החברה. בכך מצטרפת איתמר מדיקל לשורה הולכת וגדלה של חברות מכשור רפואי ישראליות שנסחרות מעבר לים, ובכלל זה צ'ק-קאפ, מדיגוס, דריו ועוד. איתמר מדיקל נסחרת כיום בבורסה הישראלית לפי שווי שוק של 363 מיליון שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: איתמר מדיקל , נסד"ק