שיתוף הפעולה בין RH לפורסייט יוצא לדרך

30 ינואר, 2019

במסגרת שיתוף הפעולה, RH תייצר את מערכות הראייה לרכב של פורסייט וגם תשקיע בחברה כמיליון דולר. מנכ"ל פורסייט: "העסקה תאפשר לנו להשיג את היעדים הטכנולוגיים"

הסיכום הבלתי מחייב שעליו דיווחו בחודש דצמבר קבלנית שירותי הייצור מנצרת RH Technologies וחברת פורסייט (ForeSight) מנס ציונה, התגבש לכדי מזכר הבנות מחייב שמוציא לדרך את שיתוף הפעולה בין שתי החברות. שיתוף הפעולה בין שתי החברות כולל שני נדבכים: RH תקבל לידיה אחריות לפיתוח ולייצור של מערכות הראייה לרכב מתוצרת פורסייט ובמקביל תבצע השקעה בהיקף של מיליון דולר בתמורת לכ-1% ממניות פורסייט. מדובר בהסכם אסטרטגי המספק לפורסייט שירותי פיתוח, הבאה לייצור וייצור סדרתי, ומעניק ל-RH חוזה ייצור ארוך טווח בשוק בעל סיכויי צמיחה גבוהים מאוד.

בדיווח הבוקר לבורסה הודיעה פורסייט כי חתמה על מזכר הבנות מחייב עם חברת RH שלפיו היא תשכור את שירותי הייצור של RH, באופן ישיר ו/או באמצעות הקבלן המאושר שלה, Tonson Labs מאור יהודה, טונסון לאבס, לפרויקט רב-שלבי של פיתוח פתרונות FPGA ו-ASIC עבור מערכת הראייה הממוחשבת בעלת ארבע המצלמות של פורסייט, QuadSight. בעבןר שירותי הייצור תשלם פורסייט ל-RH סכום בסיסי של כ-1.25 מיליון דולר שישולמו בתשלומים.

במקביל, תשקיע RH סכום של מיליון דולר בחברת פורסייט תמורת 1% ממניותיה. ההשקעה תתבצע לפי מחיר של 3 שקל מניה, המייצג פרמיה של 133% בהשוואה למחיר השוק. בעקבות ההודעה על ההסכם, מנייתה של פורסייט מזנקת הבוקר במסחר בתל אביב בכ-7.5% וכעת היא נסחרת לפי שווי שוק של כ-175 מיליון שקל.

בשלב הראשון יפתחו RH וטונסון פלטפורמת הדגמה המבוססת על כרטיס ורכיב FPGA. לאחר ביצוע בדיקות הקבלה של הפלטפורמה, הם אמורים להעביר את הפיתוח לרכיב ASIC שעליו תתבסס מערכת חיישני QuadSight.

"מדובר בעסקה חשובה עבור פורסייט אשר תאפשר לנו להשיג את היעדים הטכנולוגיים שלנו, ולהרחיב את הפיתוח. אנו שואפים לשלב את הטכנולוגיה שלנו ברכבים אוטונומיים-למחצה ואוטונומיים ואני מאמין כי הסכמים אלה הינם צעד משמעותי בדרך להשגת מטרה זו," כך אמר חיים סיבוני, מנכ"ל פורסייט. "בנוסף, השקעתה של RH בפורסייט בפרמיה מעל מחיר השוק מהווה הבעת אמון משמעותית בחברה ובטכנולוגיה שלה ואנו רואים ב-RH שותפה מלאה לחזון של פורסייט".

שתי מצלמות IR ושתי מצלמות אור-נראה

מערכת QuadSight היא הדור השני של פלטפורמת הראייה הממוחשבת לרכב של פורסייט. היא מבוססת על שימוש בארבע מצמלות המוצבות לרוחב הרכב: שתי מצלמות אינפרא-אדום (IR) ושתי מצלמות אור נראה, המספקות יכולת ראייה תלת-מימדית המחקה את אופן הראייה של העין האנושית. המערכת משתמשת באלגוריתם המתיך את המידע הנקלט באמצעות ארבע המצלמות, לכדי תמונה תלת-מימדית דינמית של הסביבה החיצונית. אבות-טיפוס של המערכת נמכרו לשלושה לקוחות: שני יצרניות רכב אירופיות, שמתכוונות לשלב אותה במשאיות, וליצרן כלי-רכב חשמליים בסין.

חברת RH מספקת שירותי קבלנות משנה בייצור מערכות אלקטרוניות. בסיס פעילות החברה הוא בנצרת עלית שבה היא מעסיקה כ-700 עובדים, ולחברה מפעלים בארה"ב, אירופה וסין. לחברה 13 קווי SMT בעלי קיבולת כוללת של 100 מיליון השמות בחודש. היא פעילה בתחום הדפוס הדיגיטלי, מערכות לתעשיית השבבים, מערכות רפואיות, תקשורת, ומערכות צבאיות. המהלך של RH משתלב עם מגמה מתרחבת בשוק שירותי קבלנות המשנה (EMS), שבו החברות מבצעות שיתופי פעולה אסטרטגיים עם חברות סטארט-אפ ונכנסות לפרוייקטים כבר בשלבי הפיתוח הראשונים, כדי להבטיח לעצמן גישה אל שווקים חדשים, וחוזי ייצור עתידיים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , ייצור וקבלנות משנה , ראיית מכונה , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: RH , פורסייט