פליופס יוצאת מהשלב החשאי עם מעבד איחסון וגיוס של 30 מ' ד'

30 ינואר, 2019

החברה פיתחה כרטיסי חומרה ותוכנה המבצעים את פעילות העיבוד של ניהול הזיכרון, ועל-ידי כך משחררים את צוואר הבקבוק של מרכזי הנתונים הגדולים, שבהם הפעולות מבוצעות על-גבי מעבדי ה-CPU המרכזיים

מייסדי פליופס (מימין לשמאל): אורי בייטלר, משה טוויטו ואריה מרגי

חברת פליופס (Pliops) מרמת-גן השלימה גיוס הון בהיקף של 30 מיליון דולר לאחר שנה וחצי של פעילות חשאית. הגיוס הקודם של החברה, בהיקף של כ-10 מיליון דולר, בוצע באוקטובר 2017. הגיוס האחרון הובל על-ידי Softbank Ventures Asia והשתתפו בו כל המשקיעים מהגיוס הראשון: אינטל קפיטל, SOMV, ויולה וחברת זיילינקס. החברה הוקמה על-ידי קבוצה של יזמים ותיקי תעשיית האיחסון הישראלית.

המנכ"ל אורי בייטלר היה מנהל מרכז הפיתוח הישראלי של סמסונג לתחום ה-SSD Controller שבו הוביל את הפיתוח של טכנולוגיות איחסון מבוססות NAND. הטכנולוג הראשי משה טוויטו, שימש כטכנולוג הראשי של מרכז הפיתוח של סמסונג בתחום בקרי ה-SSD, ויו"ר החברה הפעיל הוא אריה מרגי, שהיה מייסד משותף של M-Systems, XtremIO ו-ActivePath.

החברה פיתחה מעבד איחסון (Storage Processor) ייחודי, שהוא כרטיס חומרה ותוכנה הכולל שבב ASIC עצמי, אשר מתחבר אל השרתים במרכזי הנתונים ומייעל את תהליך ניהול בסיסי הנתונים והגישה אל מערך האחסון במרכזי נתונים גדולים. מטרת הטכנולוגיה החדשה היא לשחרר את צוואר הבקבוק המקשה על הגדלת הנפח ושיפור המהירות של מרכזי נתונים, כדי שיוכלו להתמודד עם המטלות עתירות העיבוד ואיחסון של יישומי בינה מלאכותית ולימוד מכונה.

ה-CPU משתחרר מהעול

להערכת חברת גרטנר, שוק שירותי הענן הציבורי יצמח בשנת 2019 בשיעור של 17.3% להיקף של כ-206 מיליארד דולר. המנכ"ל אורי בייטלר סיפר ל-Techtime שהייחוד של הטכנולוגיה נעוץ בכך שהכרטיס מפשט משמעותית הרבה שכבות תוכנה אשר רצות על מעבדי ה-CPU של השרתים, "ולמעשה מבצע הסטה (Offload) של חלק גדול מפעילות העיבוד של בסיס הנתונים מהמעבד הראשי אל הכרטיס. הפתרון שלנו חוסך קרוב ל-90% מפעולות החישוב הכרוכות בניהול האיחסון.

"אנחנו מצמצמים את מספר השרתים הדרושים לניהול האיחסון ומפחיתים את ההספק שלהם, מכיון שהטכנולוגיה מצמצמת את מספר הגישות לזיכרון". כיום החברה מעסיקה כ-30 העובדים, בעיקר בתחום הפיתוח, ומתכננת להשתמש בהון שגוייס כדי לגייס עוד 20 אנשי פיתוח בישראל ולהשיק פעילות מסחרית בארצות הברית ובסין. עד היום רשמה החברה 8 פטנטים בתחום, ולהערכתה מעבד האיחסון שלה מצליח להפחית ב-90% את עוצמת העיבוד הנדרשת להפעלת בסיס נתונים בענן כמו MySQL או Cassandra, ולשפר פי 50 את זמני התגובה שלהם.

הכרטיסים ניתנים לשימוש במגוון מתארים גמישים, כולל התקנה בתוך השרת או במערך האחסון מבוסס SSD עצמו. "מבחינת השרת, אנחנו הדיסק של האפליקציה, ומבצעים בעצמנו את כל הפעולות שהמעבד מבצע כיום כשהוא מנהל את מערך האיחסון".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית