מנכ"ל מדיגוס, כריס רולנד, יעזוב את התפקיד בסוף החודש

12 פברואר, 2019

עד לאיתורו של מנכ"ל חדש, החברה תנוהל החל מחודש מרץ באמצעות ועדת ניהול שהדירקטוריון ימנה. קיבלה פטנט אמריקאי על הטכנולוגיה למצלמת וידאו HD בקוטר של 4 מ"מ בלבד. המנייה זינקה ביותר מ-7%

מנכ"ל חברת מדיגוס (Medigus) בחמש השנים האחרונות, כריס רולנד, יעזוב את התפקיד בסוף החודש הזה (פברואר 2019). החברה מסרה שעד לאיתור מנכ"ל מחליף, החברה תנוהל על-ידי ועדה ניהולית שתמונה על-ידי הדירקטוריון. יחד עם זאת, רולנד ימשיך לעבוד עם החברה בתור יועץ חיצוני. יו"ר מדיגוס, פרופ' בנעד גולדווסר, אמר שלאור מחוייבותו של בנעד לחברה, "אין זה מפתיע שהוא ימשיך לתמוך בה".

חברת מדיגוס מחזיקה בשני קווי מוצרים עיקריים: מערכת MUSE המשמשת לטיפול זעיר פולשני בצרבת כרונית (GERD) על-ידי הידוק השסתום המחבר בין הקיבה לוושט, וכן סדרה של מצלמות ScoutCam הנחשבות למצלמות וידאו HD הקטנות ביותר בעולם, ומשמשות למכשור רפואי ויישומים תעשייתיים. גודלה של המצלמה הזעירה ביותר בסדרה הינו 1.2 מילימטר על 5 מילימטר בלבד. אולם החברה לא הצליחה למנף את הטכנולוגיה להצלחה עסקית ומכירותיה בתשעת החודשים הראשונים של 2018 הסתכמו בכ-338 אלף דולר בלבד.

פיור קפיטל מנערת את מדיגוס

לפני קצת יותר מחצי שנה חלו שינויים מהותיים בחברה: הקרן האקטיביסטית פיור קפיטל (Pure Capital) הנמצאת בשליטת כפיר זילברמן רכשה בסוף יולי 2018 כ-6.9% ממניות החברה, שיעור שהעניק לה זכות לכנס את אסיפת בעלי המניות ולהעלות הצעות לסדר היום. מכיוון שמניות מדיגוס מפוזרות מאוד וכ-92% מהן מוחזקות בידי הציבור, העוצמה של פיור קפיטל גדולה מאוד, והיא פעלה במהירות: בספטמבר 2018 היא שכנעה את אסיפת בעלי המניות להדיח את הדירקטוריון ולמנות חברים חדשים, בהם גם את היו"ר פרופ' בנעד גולדוואסר במקומו של דורון בירגר.

בתחילת דצמבר 2018 היא החליטה להעביר את תחום המצלמות הזעירות לחברה בת עצמאית אשר תהיה בבעלותה המלאה כדי לבדל את תחום מצלמות הווידאו מהתחום הרפואי, שהינו תחום פעילות שונה, עם שוקי יעד אחרים ותוכנית עסקית שונה לחלוטין.

השבוע קיבלה החברה הבת העתידית זריקת חיזוק, כאשר משרד הפטנטים של ארצות הברית אישר את הפטנט שלה על טכנולוגיית  Micro-Visual, אשר עומדת בבסיס מצלמות ScoutCam. הפטנט מתייחס לאמצעי הדמיה וראשי מצלמת וידיאו זעירים בעלי קוטר מירבי של 4 מ"מ. בעקבות קבלת הפטנט עלתה מניית מדיגוס הנסחרת בנסד"ק ובתל אביב ביותר מ-7% והעניקה לחברה שווי שוק של כ-11.7 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , אנשים , חדשות , מכשור רפואי