קליק רוכשת את אטיוניטי הישראלית ב-560 מיליון דולר

22 פברואר, 2019

המחיר משקף פרמייה של 18%. אטיוניטי מפתחת פתרונות להזרמת ביג-דאטה בזמן אמת ממשאבי ה-IT של הארגון לענן לצורך ביצוע אנליזות והפקת תובנות

חברת האינטליגנציה העסקית (BI) קליק (Qlik) מפנסילבניה רוכשת את חברת אטיוניטי (Attunity) הישראלית, המפתחת פתרונות תוכנה לאינטגרציה של ביג-דאטה בארגונים, ב-560 מיליון דולר. לפי תנאי ההסכם שנחתם בין שתי החברות, קליק תרכוש את כל המניות של אטיוניטי, הנסחרת בנסד"ק, לפי מחיר של 23.50 דולר במזומן למניה, מחיר המגלם פרמיה של 18% בהשוואה למחיר הנעילה של מניית אטיוניטי ביום רביעי השבוע. ההסכם אושר פה אחד על-ידי הדירקטוריונים של קליק ושל אטיוניטי, והעסקה צפויה לצאת לפעול ברבעון השני, בכפוף לאישור בעלי המניות של אטיוניטי.

אטיוניטי מספקת מוצרי תוכנה ארגונית לשילוב נתונים וזיהוי אירועים עסקיים בזמן אמת. התוכנה של החברה מאפשרת לארגונים לנהל באופן אוטומטי ויעיל יותר את הביג-דאטה של הארגון בפלטפורמות ה-IT השונות, כגון מחסני נתונים, מערכות SAP, מחשבים מרכזיים (Mainframe), מערכות אחסון ועיבוד נתונים כמו Hadoop ועוד, ולהזרימם בזמן אמת לענן לצורך ביצוע אנליזות ביג-דאטה להפקת תובנות עסקיות. אחד היתרונות של פתרונות החברה הוא האפשרות להעביר נתונים בין מרכז נתונים למרכז נתונים בתוך הארגון ולענן באמצעות "שכפול" המידע ולא באמצעות כלי של "גזירה ושליפה" (ETL), מה שמפחית טעויות וסיבוכים.

ב-2018 הסתכמו הכנסותיה של אטיוניטי ב-86.2 מיליון דולר, וזאת בהשוואה ל-62.1 מיליון דולר ב-2017. מתוך כלל ההכנסות, 52.5 מיליון דולר הגיעו ממכירת רישיונות, ו-33.7 מיליון דולר הגיעו משירותי תחזוקה. אטיוניטי מפיצה את מוצריה דרך מיקרוסופט, IBM, HP ואורקל.

קליק מפתחת תוכנות להפקת תובנות עסקיות ותצוגת מידע, ולדבריה הסינרגיה בין שתי החברות תאפשר לחברה להציע פיתרונות מקצה-לקצה לניהול מידע ארגוני והפיכת מידע גולמי למשאב מידע מודע שניתן לשלוט בו. ביולי 2018 רכשה קליק את חברת Podium Data המספקת פתרונות ניהול מידע לארגונים.

מייק קאפון, מנכ"ל קליק, מסר: "כוחה של אטיוניטי בהעברת מידע בזמן אמת בסביבות ענן מורכבות, תציב את קליק, באופן ייחודי, במקום בו היא תוכל לסייע ללקוחותיה להוביל מידע ולמצב את אסטרטגיית ניתוח המידע במסדי הנתונים שלהם. אטיוניטי הוכיחה צמיחה חזקה בשוק גדול ויחד אנחנו במקום טוב יותר לשרת את הלקוחות הארגוניים שלנו, יחד עם האיקו-סיסטם של השותפים שלנו, כדי לפתור את הבעיות המאתגרות ביותר בתחום המידע."

שמעון אלון, יו"ר ומנכ"ל אטיוניטי, מסר: "אנו נרגשים להצטרף לקליק, וכך לשלב את יכולות אינטגרציית המידע וניהול הביג-דאטה שלנו עם המובילה בניתוח מידע, כדי להאיץ את ההצלחה שלנו. אנו מאמינים שהעסקה משרתת היטב את טובתם של בעלי המניות (stakeholder) של אטיוניטי ומספקת לאטיוניטי חשיפה והיקף פעילות נוספים, שישרתו את מימוש התכניות האסטרטגיות שלנו, כאשר אנו ממשיכים לספק ללקוחותינו את המוצרים והשירותים המובחרים אליהם הם כבר התרגלו לצפות."

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ביג דאטה , טכנולוגיות מידע , מיזוגים ורכישות

פורסם בתגיות: Qlik , אטיוניטי