איתמר מדיקל מתחילה את נסד"ק עם גיוס של 14.7 מיליון דולר

10 מרץ, 2019

בתוך פחות מחודש, החברה מקיסריה קיבלה אישור CE למוצר הרפואי WatchPAT300, החלה להיסחר בנסד"ק וגייסה הון ממשקיעים בארצות הברית

כשבועיים לאחר שהחלה להיסחר בבורסת נסד"ק, גייסה חברת איתמר מדיקל (Itamar Medical) מקיסריה 14.68 מיליון דולר באמצעות הנפקה פרטית למשקיעים בישראל ובארצות הברית. איתמר מדיקל החליטה להצטרף לנסד"ק במטרה לאפשר לגופי השקעה אמריקאיים וזרים להשקיע בחברה, הפועלת בעיקר בשוק העולמי והאמריקאי בפרט. התיזמון של החברה מצויין, במיוחד לאחר שבאמצע חודש פברואר השנה היא קיבלה אישור של ה-CE לשווק ולמכור באירופה את מערכת WatchPAT300, אשר קיבלה את אישור ה-FDA בארה"ב בחודש אוגוסט 2018.

איתמר מדיקל הגישה עוד בתחילת ינואר את הבקשה לרישום מניותיה למסחר בנסד"ק. ואולם, אישור הבקשה התעכב בשבועות האחרונים בשל השבתת הממשל בארצות הברית, שבמסגרתה גם הרשות לניירות ערך בארצות הברית (SEC) שבתה מפעילות. כעת, לאחר שהוסכם על הפסקה זמנית של ההשבתה, בקשת הרישום של החברה בנסד"ק צפויה על פי ההערכה לקבל אישור בימים הקרובים ולצאת לדרך.

מערכת WatchPAT משמשת לאבחון בלתי פולשני של דום נשימה במהלך השינה. המכשיר מולבש על כף ידו של המטופל בדומה לשעון, ומודד באמצעות חיישן רגיש לשינויי נפח המורכב על אצבעו של המטופל, את השינויים במהלך השינה בנפח זרימת הדם בקצה האצבע. על-ידי כך הוא מקבל מידע על השינויים בפעילותה של מערכת העצבים הסימפתטית, אשר עשויים להעיד על הפרעות בשינה. הודות לפשטותה של הבדיקה, ניתן לבצע אותה בבית על-ידי המטופל, ולא רק במעבדת שינה מקצועית.

המכשיר מבוסס על טכנולוגיית PAT – Peripheral Arterial Tone של החברה, אשר מוגנת באמצעות 40 פטנטים ונועדה במקור לאתר פגמים בשכבה הפנימית של כלי-הדם (אנדותלית), אשר אחראית לגמישות כלי הדם, ובכך לזהות התפתחות מצבי סיכון לבביים. חברת איתמר מדיקל נסחקת בנסד"ק ובתל-אביב לפי שווי שוק של כ-387 מיליון שקל. ברבעון השלישי של 2018 צמחו מכירותי ב-14.7% והסתכמו בכ-6.1 מיליון דולר, בעקבות שינוי במודל העסקי שלפיו היא מחייבת בתי חולים לפי מספר הבדיקות שהם ביצעו, בלא לדרוש מהם לרכוש את המערכות (Test as a Service). בסך הכל, בתשעת החודשים הראשונים של 2018 צמחו המכירות בכ-20% בהשוואה לשנת 2017 והסתכמו בכ-17.6 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: איתמר מדיקל , מכשור רפואי