OTI מוציאה את הייצור מסין בגלל מלחמת הסחר

14 מרץ, 2019

הכנסות החברה ברבעון הרביעי צנחו כמעט בשליש בשל המכסים האמריקאיים הגבוהים על ייבוא מוצרי אלקטרוניקה מסין. ב-2018 צמחו המכירות ב-4.7% לכ-21.9 מיליון דולר

חברת On Track Innovations מראש פינה, המפתחת מערכות תשלום מבוססות תקשורת אלחוטית קצרת טווח, צפויה להעביר, עוד בחודש הקרוב, את פעילות הייצור שלה מסין למדינה אחרת. הסיבה: המכסים הגבוהים שמטילה ארצות הברית על ייבוא מוצרים אלקטרוניים מסין במסגרת מלחמת הסחר פוגעים ברווחיות של OTI, המייצרת עשרות אלפי מערכות בשנה. הדבר התבטא בצורה משמעותית בהכנסות ברבעון הרביעי של 2018, שצנחו ב-28% ל-4.5 מיליון דולר.

עם זאת, הירידה החדה בהכנסות ברבעון הרביעי אינה משקפת את הפעילות העסקית של החברה מהצפון בשנת 2018 כולה, שהמשיכה לצמוח ולהתרחב בשווקי מפתח. הכנסות החברה צמחו ב-2018 ב-4.7% ל-21.9 מיליון דולר. בשורה התחתונה, ההפסד הנקי ב-2018 ירד ל-263 אלף דולר, בהשוואה להפסד נקי של 598 אלף דולר ב-2017.

התמקדות בליבת הפעילות: מערכות תשלום

חברת OTI מספקת מערכות אוטומטיות לתשלום לא מזומן, המיושמות בעיקר בתחנות דלק, רשתות מזון, קיוסקים, מכונות ממכר אוטומטיות וכן ובעמדת כירטוס של מערכות הסעת המונים. המערכות מבוססות על פרוטוקול תקשורת בטווח אפס (NFC), המאפשרת לזהות באופן אלקטרוני את כרטיס התשלום ולבצע מיידית את העסקה. המערכות גם מספקות לבתי העסק נתוני טלמטריה מפורטים בזמן אמת המאפשרים לנתח את דפוסי הרכישה ולנהל מלאים בצורה יעילה.

בדצמבר האחרון מכרה OTI את חטיבת MediSmart, המספקת מערכות ניהול אדמיניסטרטיביות וזיהוי ביומטרי למערכת הרפואה, לחברת Smart Applications International מקניה תמורת סכום של 2.75 מיליון דולר במזומן. המהלך התבצע כחלק מההתייעלות הארגונית של החברה מתוך כוונה ולהתמקד בליבת הפעילות שלה בתחום מערכות התשלום. המכירה גם סייעה ל-OTI להקטין את החוב שלה מ-5 מיליון דולר ל-0.3 מיליון דולר ולהגדיל את קופת המזומנים שלה בסוף 2018 ל-5.9 מיליון דולר.

שוקי היעד המרכזיים של החברה הם רוסיה, יפן וארצות הברית. בסך הכול מכרה החברה ב-2018 כ-42,000 מערכות, מתוכן כ-5,000 לשוק היפני וכ-11,000 לשוק הרוסי. התפתחות רגולטורים שסייעה לחברה להרחיב את פעילותה ברוסיה, שוק יעד אסטרטגי, היתה קבלת אישור מהבנק המרכזי של רוסיה לספק אמצעי תשלום עבור כרטיס האשראי הרוסי המקומי Mir. החברה קיבלה השנה אישור דומה גם בקנדה, עבור מערכת הסילוקין הבנקאית Interac, מה שפותח עבור החברה שוק נוסף ל-2019.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , תקשורת אלחוטית

פורסם בתגיות: OTI , מלחמת הסחר