סולאר-אדג' מקימה מפעל ייצור בווייטנאם

8 מאי, 2019

המטרה היא למתן את השפעת מלחמת הסחר, אשר תייקר את המוצרים שהיא מייצרת בסין ומוכרת בשוק האמריקאי. החברה רשמה הכנסות שיא ברבעון הראשון 2019, ומתחילה לרשום הכנסות מתחומי הפעילות החדשים

על רקע מלחמת הסחר המסלימה בין ארצות הברית לסין וכוונתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להעלות ביום שישי הקרוב את שיעור המכסים על מוצרים מסין מ-10% ל-25%, חברות הטכנולוגיה הפועלות בארצות הברית נדרשות להתאים את אסטרטגיית הייצור שלהם כדי למתן את ההשפעות השליליות של המדיניות האמריקאית.  

בהקשר זה, חברת סולאר-אדג' (SolarEde), ש-47% מהכנסותיה מגיעות מהשוק האמריקאי, החלה לפני מספר חודשים בהקמה של מפעל ייצור נוסף בווייטנאם, וזאת במטרה לנתב לשם חלק מהייצור שכעת מתבצע במפעל בסין, וכך להימנע מהמס שמוטל על המוצרים הנכנסים לארצות הברית. הסבב האחרון של מכסים שהטיל טראמפ, בשיעור של 10%, גרמו לסולאר-אדג' להעלות במספר אחוזים את המחיר של מוצריה בשוק האמריקאי, במטרה לגלגל חלק מן הייקור.

המפעל בישראל צפוי לפעול כבר השנה

המפעל בווייטנאם צפוי להתחיל בפעילות בחודש יולי ולייצר את הממירים והבקרים של סולאר-אדג'. המוצרים שמיוצרים במפעל בסין יופנו לשווקים האחרים של סולאר-אדג', באירופה, יפן ואוסטרליה. במקביל, סולאר-אדג' מצויה בימים אלה בתהליכי הקמה מתקדמים של מתקן ייצור בישראל, באזור התעשייה ציפורית שבנצרת עילית. ל-TechTime נמסר כי המתקן צפויה להתחיל לפעול עוד השנה.

למרות מכסי המגן, החברה דיווחה הלילה על תוצאות שיא ברבעון הראשון של 2019, הודות למכירות שיא בשוק האירופי, המהווה כ-40% מהכנסות החברה. הכנסות החברה ברבעון האחרון הסתכמו ב-271.9 מיליון דולר, עלייה של 30% בהשוואה לרבעון המקביל. בסך הכול, מכרה החברה 131 אלף ממירים סולאריים בהספק של כ-1.1 ג'יגה-וואט וכ-3 מיליון בקרים למיצוי הספק. עם זאת, שיעור הרווחיות של החברה ירד ברבעון האחרון ל-31.7%, בהשוואה ל-37.9% ברבעון המקביל, כתוצאה בין היתר ממכסי טראמפ. ברבעון הבא החברה צופה זינוק נוסף בהכנסות לטווח של 310-320 מיליון דולר.

הכנסות ראשונות מהתחומים הלא-סולאריים

לצד הצמיחה המרשימה של החברה בשוק הסולארי העולמי, סולאר-אדג' מצויה בתהליך של חדירה לתחומי פעילות חדשים, והיא עושה זאת באמצעות רכישה של חברות אחרות. בשנה האחרונה רכשה החברה שלוש חברות שאמורות להוות כל אחת בסיס לתחום פעילות חדש. בחודש ינואר השלימה סולאר-אדג' את רכישתן של חברת S.M.R.E. Spa האיטלקית, המייצרת מערכות כוח ורכיבים אלקטרוניים לרכבים חשמליים, ושל חברת קוקאם (Kokam) הדרום קוריאנית, המייצרת סוללות ליתיום יון. בחודש מאי רכשה סולאר-אדג' את גמאטרוניק הישראלית, המייצרת מערכות אל-פסק (UPS).

בעקבות כך, החלה החברה לחלק בדו"חותיה את הכנסותיה לשתי קטגוריות: המגזר הסולארי והמגזרים הלא-סולאריים. ברבעון הראשון ההכנסות מן התחומים הלא-סולאריים הסתכמו ב-18.8 מיליון דולר (מתוך 271.9 מיליון דולר). יש לציין כי החברות שנרכשו הינן חברות קטנות יחסית וכי תהליך האינטגרציה המבנית והטכנולוגית נמצא עדיין בראשיתו. בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדו"ח ציין מנכ"ל החברה, גיא סלע, כי רק בשנה הבאה ניתן יהיה לאמוד את הפוטנציאל הכלכלי של השווקים החדשים וכי התמונה תתבהר עוד מספר רבעונים. עוד גילה סלע כי החברה צפויה להשיק מוצר UPS ראשון ברבעון הראשון של 2020.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , דוחות רווח , קלינטק

פורסם בתגיות: סולאר-אדג'