רפאל הזמינה מאורביט מערכות עקיבה ותקשורת ב-5.57 מ' ד'

14 מאי, 2019

רפאל הזמינה את מערכת העקיבה החדשה MPT 87 שהוכרזה רק לפני שבוע, אשר מאפשרת למל"טים וכלי-טיס להישאר מקושרים אל הלוויין באמצעות אנטנה היברידית מתכווננת בקוטר של 87 ס"מ

בתמונה למעלה: מסוף תקשורת לווייני מוטס של אורביט. צילום: Techtime

חברת אורביט טכנולוגיות מנתניה (Orbit) קיבלה הזמנה בהיקף של 5.57 מיליון דולא מחברת רפאל  מערכות לחימה מתקדמות, עבור מערכות תקשורת לווייניות מסוג MPT 87 ומערכות עקיבה קרקעיות מסוג AL-4018. ההזמנות יסופקו לרפאל במהלך השנים 2019-2020. מסוף התקשורת הלוויינים המוטס MPT 87 הוא הדור החדש של מערכות תקשורת צבאיות מוטסות של החברה והוכרז רק בשבוע שעבר. הוא מיועד להתקנה על-גבי כלי-טיס כמו מסוקים, מטוסי סיור ומודיעין ומל"טים, ומאפשר להם להישאר בקשר עם לווייני התקשורת תוך כדי תעופה.

הוא כולל אנטנה מיוצבת בקוטר של 87 ס"מ המתכווננת אל הלוויין, את כל מעגלי ה-RF ואת תוכנת השליטה והבקרה. המסוף החדש מצוייד באנטנה היברידית, הכוללת יכולת כיוונון מכנית ויכולת כיוונון אלקטרונית (Phased Array Antenna) לשידור וקליטה בערוץ Ku-band הלווייני (12-18GHz). החברה מסרה שכעת היא מפתחת תצורה נוספת של המסוף, המיועדת לשידור וקליטה בערוצי Ka-band (שידורים בתדר של 26-40GHz).

מערכות העקיבה הקרקעיות מסוג AL-4018 הינן מערכות המשמשות להחזקת אנטנות בקוטר של 1.8-2.4 מטר ומאפשרות לכוון אותה בדייקנות אל מטרה ולעקוב אחריה. הן כוללות מערכת ייצוב המאפשרת להתקין אותן גם על-גבי כלי-רכב או ספינות. בין השאר, הן משמשות ליישומי מעקב אחר שיגור טילים ואיסוף אותות טלמטריה מהטיל המשוגר. היישומים האזרחיים הנפוצים ביותר שלהן הוא לצורך מעקב אחר לווייני צילום ולווייני ניווט המקיפים את כדור הארץ במסלולים בגובה נמוך ובינוני (LEO/MEO), ולצורך שליטה באנטנות של מערכות מכ"ם מטאורולוגיות.

חברת אורביט נמצאת בשליטת קרן פימי ונסחרת בבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של כ-177 מיליון שקל. בשנת 2018 צמחו מכירות החברה ב-14% להיקף של כ-44.5 מיליון דולר, כאשר המכירות בתחום מערכות העקיבה צמחו בשנה ביותר מ-30% ותפסו כשני שלישים מההכנסות. בעקבות התוצאות עברה החברה לריווחיות: מהפסד תפעולי של 2.8 מיליון דולר ב-2017 לרווח תפעולי של כמיליון דולר ב-2018, ומהפסד נקי של 4.4 מיליון דולר ב-2017 לרווח נקי של 74 אלף דולר ב-2018.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: אורביט , רפאל