נו-טראפיק תבסס את פלטפורמת התחבורה שלה על שבבי ה-V2X של אוטוטוקס

11 יוני, 2019

הפלטפורמה אוספת מידע מרמזורים ומשדרת אותו בזמן אמת לעיריות ולכלי רכב. מנכ"ל החברה ל-TechTime: "השבבים הדואליים יאפשרו לנו להתחיל לפרוש את המערכת ולספק ביטחון ללקוח"

חברת נו-טראפיק (NoTraffic) תשלב את שבבי ה-V2X הדואליים של אוטוטוקס (Autotalks) בפלטפורמת ה-V2I שהיא מפתחת, המשמשת להעברת מידע בטיחותי בזמן אמת בין רמזורים ותשתיות דרך שונות לבין כלי רכב. השימוש בשבבים הדואליים של אוטוטוקס יאפשר לפלטפורמה של נו-טראפיק לתקשר עם מערכות V2X הפועלות בשני הפרוטוקולים המקובלים כיום בתחום: תקשורת סלולארית ותקשורת ישירה.

תחום ה-V2X צובר תאוצה גדולה בשנים האחרונות. ואולם, בעוד שבקטגוריית ה-V2V (כלי רכב לכלי רכב) ישנם כבר לא מעט פתרונות מתקדמים, תחום ה-V2I (כלי רכב לתשתיות) עדיין אינו מפותח. נו-טראפיק פיתחה פלטפורמה המותקנת על גבי רמזורים בצמתים מרכזיים ברחבי העיר ואוספת בזמן אמת, באמצעות חיישני מצלמה ומכ"ם ורכיבי תקשורת, נתונים חיים על תנועת כלי הרכב והולכי הרגל בכל צומת וצומת.

המידע שנאסף עובר סיווג וניתוח באמצעות אלגוריתמים של בינה מלאכותית ומאפשר לגופים המוניציפאליים לנהל בצורה חכמה ויעילה יותר את תזמון הרמזורים במטרה להפחית עומסי תנועה ופקקים. במקביל, הפלטפורמה משדרת חזרה למערכות ה-ADAS בכלי הרכב המקושרים בצומת את מידע בטיחותי רלוונטי על תנועת יתר כלי הרכב בצומת ובכך מסייעת למנוע תאונות דרכים.

אי-וודאות בתחום תקשורת ה-V2X

בתחום ה-V2X פועלים כיום שני סטנדרטים של תקשורת: תקשורת ישירה, DSRC – Dedicated Short Range Communications, המקובלת בעיקר בארצות הברית, ביפן ובמדינות אירופה, ותקשורת סלולרית (Cellular V2X), שבה כל כלי רכב מתקשר אל הרשת הסלולארית ומקבל ממנה מסרים המגיעים מכלי רכב אחרים.

אוטוטוקס פיתחה שבבי תקשורת הפועלים בשני הפרוטוקולים הללו, ולדבריה הפיתרון שלה הוא היחיד מסוג כיום בשוק הפועל כך. הטכנולוגיה הדואלית הזו היוותה שיקול מרכזי שבזכותו בחרה נו-טראפיק לבסס את הפלטפורמה שלה על השבבים של אוטוטוקס. "יש כיום אי-וודאות בתחום ה-V2X בגלל קיומם של שני פרוטוקולים מתחרים. השבבים של אוטוטוקס מתקשרים בשתי הצורות, וזה מאפשר לנו להתחיל ולפרוש את המערכת ולספק ללקוחות ביטחון שהפלטפורמה תפעל ללא קשר איזה סטנדרט יתקבע," אמר מנכ"ל ומייסד נו-טראפיק טל קרייזלר.

כמו כן, אוטוטוקס כבר הצהירה שיש לה יכולות לייצור סדרתי של השבבים שלה והיא קשרה מספר שיתופי פעולה משמעותיים בתחום הרכב, "הם נמצאים בחזית תחום החיבוריות ומשקיעים המון בתחום הפיתוח, וזה בהחלט יתרון לטווח הארוך. יש להם שיתופי פעולה עם ספקיות מערכות ויצרניות רכב, וכעת יש להם שיתוף פעולה עם חברה מצד התשתית."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive

פורסם בתגיות: NoTraffic , אוטוטוקס , טל קרייזלר