סיוה: "ניסוי ה-NB-IoT בסין הסתיים בהצלחה"

19 יוני, 2019

יצרנית השבבים הסינית Nurlink פיתחה שבב IoT המבוסס על טכנולוגיית Dragonfly של סיוה. החברה מתכננת להיכנס השנה לייצור המוני. שוק השבבים ליישומי NB-IoT צפוי לצמוח בקצב של 49% לשנה בחמש השנים הבאות

בתמונה למעלה: תכנון ייחוס עקרוני של סיוה לשבב תקשורת עבור יישומי NB-IoT

חברת סיוה (CEVA) מהרצליה דיווחה שהסתיים בהצלחה הניסוי שביצעה ביחד עם צ'יינה טלקום, לשימוש מסחרי בטכנולוגיית Dragonfly NB2 שלה להפעלת רשת NB-IoT, באמצעות השבב NK6010 שפיתחה חברת נורלינק (Nurlink) הסינית. פרוטוקול NB-IoT הוא פרוטוקול תקשורת צר סרט (Narrowband) ליישומי IoT על-גבי התשתית הסלולרית של רשתות LTE.

רוב אבזרי ה-IoT אינם זקוקים לרוחב סרט גדול, אולם דורשים חסכון גדול בהספק. לכן קצב ההורדה של התקן מוגבל לעד 250kbit/s בלבד. מחקר שוק חדש של חברת Resaearch and Market מעריך שבשנת 2019 הסתכם שוק שבבי התקשורת ליישומי NB-IoT בכ-272 מיליון דולר. עורכי המחקר סבורים שהשוק יצמח בשנים הבאות בקצב שנתי של כ-49% ויגיע להיקף של כ-2 מיליארד דולר בשנת 2024.

השבב של נורלינק מיועד למוצרי IoT המעבירים כמויות קטנות יחסית של נתונים, כמו מונים חכמים, מכשירים לבישים, מערכות מעקב אחר נכסים, וחיישנים תעשייתיים. בעקבות הניסוי, נורלינק מתכננת ייצור המוני של השבב כבר ב-2019. טכנולוגיית ה-Dragonfly NB2 היא מערך קניין רוחני של סיוה הכולל את כל רכיבי החומרה והתוכנה הנדרשים לפיתוח מהיר של מוצרי IoT הפועלים ברשתות סלולריות מסוג NB-IoT. בהם: מעבד התקשורת CEVA-X1, משדר/מקלט RF ומגבר הספק, המשולבים בפתרון מבוסס תוכנה התומך ברשות ניווט לווייני (GNSS) גלובליות.

מנהל חטיבת ה-IoT של סיוה, אנז' אזנאר, אמר שלהערכת החברה טכנולוגיית NB-IoT עשויה להיות "ברירת המחדל לקישוריות סלולרית ארוכת טווח של מכשירי IoT". סיוה מספקת קניין רוחני לתכנון מעבדי DSP, שבבי תקשורת, ומעבדים לעיבוד תמונה ועיבוד קולי. החברה נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-157.6 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , חדשות , סמיקונדקטורס