סיליקום תפתח מתאם איתרנט 400GbE עבור לקוח חדש

9 יולי, 2019

מדובר בלקוח מתחום התעשייה התהליכית, שזהו שוק חדש לגמרי עבור סיליקום. הלקוח ביצע הזמנה ראשונית. פוטנציאל הפרוייקט: הזמנות בהיקף של 1.5 מיליון דולר בשנה

חברת סיליקום (Silicom) מכפר-סבא נכנסת לתהליך פיתוח של מתאמי איתרנט חכמים מבוססי FPGA המותאמים לצרכים של לקוח חדש מהתעשייה התהליכית. הלקוח ביצע הזמנה ראשונית, ולפי הערכתו פוטנציאל הפרוייקט עשוי להסתכם בהזמנות בהיקף של כ-1.5 מיליון דולר בשנה. כרטיסי FPGA Smart-NIC הינם כרטיסי PCIe המאפשרים חיבור שרתים, זכרונות או אבזרים אחרים אל רשת איתרנט מהירה. הם כוללים רכיב FPGA המבצע את פעילות העיבוד של התקשורת, על מנת להסיט את העומס הזה מה-CPU. בשוק קיימים גם כרטיסים מבוססי ASIC או SoC, שבהם העיבוד מתבצע ברכיב ייעודי ולא ב-FPGA.

החברה מסרה שהלקוח יצר איתה קשר לאחר שביצעה הכרזה לפני מספר חודשים על כרטיס מתאם חדש, וביקש להתאים את המוצר לצרכים המיוחדים שלו כדי שיספק תקשורת בקצב של 400GbE. בחודשים נובמבר ודצמבר 2018 הכריזה סיליקום על שני מתאמים חדשים: מתאם fb2CG@KU15P המבוסס על רכיב FPGA של זיילינקס ממשפחת Kintex UltraScale, ורכיב fb2CGhh@KU15P FPGA המבוסס על רכיב FPGA זהה ותומך בתקן PCIe Gen3. שני הכרטיסים (בתמונה למעלה) מיועדים לספק תעבורת נתונים בקצבים של 10-100GbE באמצעות מחברי QSFP28.

מדובר בעיסקה מעניינת מבחינת סיליקום, שכן היא נכנסת לפיתוח דור חדש של מתאמים באמצעות תקציב פיתוח של לקוח עתידי, ולקוח המפעיל מתקני תעשייה גדולים, הנמצא מחוץ לקבוצת הלקוחות המסורתיים של החברה המגיעים בעיקר מעולמות התקשורת. נשיא ומנכ"ל סיליקום, שייקה אורבך, אמר שמדובר בעיסקה חשובה מאוד, מכיוון שהיא פותחת בפני החברה שוק יעד חדש לחלוטין.

אורבך: "הזכייה היא בעלת פוטנציאל גדול מאוד בתוך הארגון הגדול של הלקוח, ובקרב השותפים העיסקיים שלו וגופים נוספים מהתעשייה שבה הוא פועל". חברת סיליקום נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-235 מיליון דולר. בשנת 2018 הסתכמו מכירותיה בכ-133.7 מיליון דולר, בהשוואה לכ-125.7 מיליון דולר בשנת 2017 וכ-100.3 מיליון דולר בשנת 2016.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: 400G , FPGA , איתרנט , סיליקום