ננו דיימנשן חשפה מדפסת PCB לסדרות קצרות

24 יולי, 2019

החברה שידרגה את מערכות DragonFly Pro המיועדת לייצור אבות טיפוס, והכריזה על DragonFly LDM, המאפשרת עבודה רציפה של 24 שעות ולבצע ייצור סדרות קצרות של מעגלים מודפסים רב-שכבתיים

חברת ננו דיימנשן (Nano Dimension) מנס ציונה חשפה את מערכת הדפסת המעגלים התלת מימדית החדשה, DragonFly LDM. המערכת החדשה מהווה שדרוג של מדפסת DragonFly Pro אשר מאפשרת ייצור מהיר של אבות טיפוס של מעגלים מודפסים, הכוללים מספר שכבות ורכיבים מודפסים כמו נגדים, קבלים, סלילים ואנטנות.  המערכת החדשה מאפשרת ייצור של סדרות קצרות, ולדברי החברה יכולה לעבוד ברציפות 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע.

המכונה מצויידת ביכולת הדפסה של שני חומרים בו-זמנית. היא מצויידת בשני ראשי הדפסה: אחד של דיו מוליך המבוסס על שימוש בחומר הכולל חלקיקי כסף זעירים, והשני של פולימר דיאלקטרי מבודד. המכונה יכולה להריץ את שני הראשים ביחד באותה משימת ייצור. המערכת מייצרת כרטיסי PCB בגודל של עד 16 על 16 ס"מ ובעובי של 3 מ"מ. הכרטיסים מותאמים לביצוע הלחמות ידניות ואוטומטיות בטמפרטורות נמוכות יחסית. החברה מסרה שרמת הדיוק שלה מאפשרת לייצר אלמנטים מיוחדים במעגל, כמו קישורים בין מוליכים המצויים בשכבות שונות (vias), קדחים להעברת רגלי רכיבים (through-holes) ועוד.

ננו דיימנשן דיווחה שהיכולת הזאת הושגה באמצעות אופטימיזציה של היעילות הכוללת של המערכת. המדפסת החדשה כוללת אלגוריתמים לניהול תוכנת ראשי ההדפסה, מערכת אוטומטית לניקוי עצמי של ראשי ההדפסה אחת לכמה שעות, ויכולות אוטומטית לניטור החומרים בזמן אמת, כדי להבטיח זמן הדפסה מקסימלי. הטכנולוגיה החדשה מקטינה את התדירות ומשך הזמן של זמני האחזקה הנדרשים של המדפסת, לפעם אחת בשבוע בלבד.

ננו דיימנשן הציגה את המדפסת בתצוגה משותפת עם חברת HENSOLDT הגרמנית, המייצרת סנסורים לשוק הצבאי והאזרחי. מדובר בחברת ענק המעסיקה כ-4,500 עובדים ובעלת מכירות של כ-1 מיליארד אירו בשנה. הנסולדט היתה אחת מהלקוחות הראשונים של ננו דיימנשן ורכשה ממנה מדפסת כבר בשנת 2016. מנהל פרוייקט הדפסת התלת-מימד בחברה, אנדריאס סלומון, אמר שהיכולת להריץ ייצור בסדרות קצרות בתוך החברה, תאפשר לה לפתח אפליקציות במהירות רבה יותר מבעבר.

בעקבות ההודעה התאוששה מעט מניית החברה בבורסה בתל-אביב בעקבות עלייה של כ-8%, שהעניקה לחברה שווי שוק של כ-46.9 מיליון שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , חדשות , ייצור וקבלנות משנה

פורסם בתגיות: PCB , הדפסת תלת-מימד , ננו-דיימנשן