אי.סי.איי הכריזה על פתרון 5G הראשון שלה

25 יולי, 2019

הנתב Neptune 1022 הוא המוצר הראשון של החברה בסדרת מוצרים חדשה שתספק פתרון תמסורת לתשתיות הדור החמישי. להערכת ECI, הטכנולוגיה החדשה תשנה גם את הטופולוגיה וגם את המודל העסקי של הרשתות

חברת אי.סי.איי (ECI) מפתח תקווה נכנסת לעולם הדור החמישי. אתמול היא הכריזה על פתרון התמסורת Neptune 1022, שהוא המוצר הראשון שלה מתוך סדרת מוצרים חדשה שהיא מתכננת להוציא לשוק עבור תשתיות התקשורת של הדור החמישי (5G). המערכת החדשה מיועדת לשמש כנתב תקשורת המקשר בין התא הסלולרי לבין ליבת הרשת ברשתות תקשורת עירוניות. הוא מספק יכולת תקשורת בפרוטוקול MPLS, המאפשר להעביר מספר רב של פרוטוקולי תקשורת בכל הדורות הסלולריים.

היא מופיעה במארז מוקשח העומד בטמפרטורות גבוהות, המאפשר להתקין אותו גם במתקנים המוגנים של התא הסלולרי וגם בנקודות ביניים הפזורות ברחבי העיר. החברה הסבירה שמאחורי הפיתוח עומדת הנה שרשתות הדור החמישי עומדות לשנות את הטופולוגיה של תשתיות התקשורת המקובלות היום ברשתות הסלולריות. כיום הטלפונים של הלקוחות מתחברים אלחוטית אל התא הסלולרי, אשר מעביר את המידע אל ליבת הרשת באמצעות תקשורת תקשורת אופטית או תקשורת אלחוטית בתדרי מיקרוגל.

ליבת הרשת תנדוד אל הקצוות

אולם בעולם הדור החמישי המצב יהיה שונה. הרשתות החדשות יספקו שירותים הדורשים רוחב פס גדול וזמני השהייה קצרים למגוון גדול של אבזרים, מטלפונים, מצלמות ועד ועד אבזרי IoT. כדי לעמוד במטלה, מבנה ההתכנסות של הרשת יהיה שונה מאוד. היא תכלול יכולות וירטואליזציה בנקודות הקצה, ומרכזי מידע וענן (Edge Cloud) שיהיו קרובים לקצות הרשת המאפשרים לטפל במשימות מקומיות ולהעביר לליבת הרשת רק מטלות מיוחדות או תקשורת ארוכת טווח.

פירוש הדבר שליבת הרשת למעשה מתרחבת ומגיעה לקצוות. פתרונות תמסורת שבעבר פעלו רק בליבת הרשת או בנקודות ההתכנסות שלה (Aggregation) יהיו מפוזרים לרוחב הרשת בנקודות רבות. כניסת הדור החמישי גם תתאפיין בשינויים עסקיים דרמטיים. בשלב הראשון, יהיה צורך בהרחבת הכיסוי לאיזורים שבהם מפעילים רבים אינם פועלים. כך למשל, הרגולטורים צפויים לדרוש רמת תקשורת אחידה עבור הרכב המקושר גם באזורים צפויים וגם באזורים מרוחקים. הדבר יכול להביא אפילו לכך שחלק מהמפעילים יפעילו רחפנים אוטונומיים אשר ישמשו כנקודת תמסורת אוויריות באזורים מרוחקים.

השינוי הצפוי בטופולוגיית הרשתות האלחוטיות. למעלה רשת מסורתית, למטה רשת 5G
השינוי הצפוי בטופולוגיית הרשתות האלחוטיות. למעלה רשת מסורתית, למטה רשת 5G

מי יהיה אחראי על הרשת?

במקביל, הציפיייה ממערכות הדור החמישי היא לספק שירותים הנמצאים כיום בשליטת גורמים נפרדים. השלטון המקומי ירצה שליטה על הרשת של העיר החכמה, רשויות התחבורה ירצו להבטיח קישוריות לכיל-רכב שאינה תלויה בספק התקשורת הסלולרית, משרדי ממשלה ידרשו שליטה על מרכיבים ברשת המטפלים בתשתיות קריטיות משיקולי בטחון לאומי, ועוד. הצרכים האלה ידרשו ציוד המאפשר חלוקה והפצה של הרשת בהתאם לדרישות הרגולטוריות, ולא רק על בסיס מודל עסקי מצומצם יחסית של מפעילות התקשורת, המאפיין את הדורות הסלולריים הקודמים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דור חמישי , חדשות , תקשורת