נו-טראפיק משתתפת בפיילוט התחבורה החכמה של Denso

17 אוגוסט, 2019

יצרנית המערכות לרכב היפנית מקימה בעיר דאבלין שבאוהיו אקוסיסטם של תחבורה חכמה, שיכלול גם את פלטפורמת נו-טראפיק, האוספת ומנתחת בזמן אמת מידע תחבורתי באמצעות חיישנים המותקנים על גבי רמזורים

חברת נו-טראפיק (NoTraffic) הישראלית תשתתף בפיילוט התחבורה החכמה של חברת דנסו (Denso) היפנית בעיר דאבלין שבאוהיו, ארצות הברית. דנסו, אחת מספקית הגדולות בעולם של מערכות לתעשיית הרכב, חשפה בסוף השבוע כי היא מקימה בעיר דאבלין, בהשקעה של 1.42 מיליון דולר,  אקוסיסטם של תחבורה חכמה בשיתוף גופים עירוניים ומדינתיים, אוניברסיטאות וחברות סטראט-אפ המפתחות טכנולוגיות בתחום.

רוג'ר ברג, מנהל חטיבת המו"פ של דנסו בצפון אמריקה, הסביר: "בפרויקט הזה, אנחנו והשותפים שלנו עושים שימוש בטכנולוגייות מתקדמות כדי לשפר את התשתית, לזהות דפוסי תחבורה, ולאסוף ולנתח מידע שעשוי להגביר את הבטיחות בדרכים, להפחית עומסי תנועה ולספק שירותי תחבורה טובים יותר לאזרחים במקומות רבים."

במסגרת הפיילוט, יותקנו ברמזורים ותשתיות דרך נוספות רחבי העיר המודולים של הפלטפורמה של נו-טראפיק, הכוללים חיישני מצלמה ומכ"ם ורכיבי תקשורת V2I (תקשורת בין כלי רכב לתשתיות דרך), האוספים בזמן אמת נתונים חיים על תנועת כלי הרכב והולכי הרגל בכל צומת וצומת, ומאפשרת לגופים המוניציפאליים לנהל בצורה חכמה ויעילה יותר את תזמון הרמזורים במטרה להפחית עומסי תנועה ופקקים. רכיבי התקשורת בפלטפורמה של נו-טראפיק הינם שבבי ה-V2X הדואליים של חברת אוטוטוקס (AutoTalks) הישראלית, הפועלים בשני הפרוטוקולים המקובלים כיום בתחום: תקשורת סלולארית ותקשורת ישירה.

באמצעות אלגוריתמים של בינה מלאכותית, חיישני המערכת יודעים לסווג את משתמשי הדרך לקטגוריות השונות כגון מכוניות, אוטובוסים, רוכבי אופניים, אופנועים והולכי רגל, לעקוב אחר תנועתם ולחשב את את זמני ההגעה המשוערים של כל אחד ואחד מהם אל הצומת. על סמך שקלול הנתונים, המערכת יודעת לתזמן באופן האופטימאלי את תחלופת הרמזור בצומת, וגם לסנכרן בין כל הצמתים המקושרים במטרה להבטיח זרימת תנועה מיטבית.

לצד ניהול חכם של תחברה, הפלטפורמה של נון-טראפיק יכול לתרום באופן משמעותי לבטיחות בדרכים. ייחודה של הפלטפורמה הוא בכך שהיא משלבת בין שתי הטכנולוגיות המרכזיות בתחום מערכות הבטיחות לרכב ונהיגה אוטונומית: ראיית מכונה המבוססת על חיישנים כדוגמת מצלמות, מכ"ם ו-LiDAR, ותקשורת V2V המאפשרת לשדר באופן אלחוטי מידע בין כלי רכב.

לצד נו-טראפיק, בפיילוט ישתתפו גם עיריית דאבלין, אוניברסיטת אוהיו, והחברות Connected Signals ו-DERO, שפיתחו מערכות מבוססות בינה מלאכותית לניתוח וחיזוי דפוסי תחבורה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חברות סטראט-אפ , חדשות

פורסם בתגיות: NoTraffic , V2I , דנסו