נפטר גיא סלע, מייסד סולאר-אדג'

25 אוגוסט, 2019

סולאר-אדג': "בלב כואב אנחנו מודיעים על פטירתו של חברנו הקרוב ומקור ההשראה גיא סלע. כל אלה מאיתנו שהיתה להם הזכות לעבוד עם גיא ולהתוודע אל הנחישות, הלהט והאנרגיה הבלתי נדלית שלו בכל מעשיו, יודעים שזהו אובדן גדול"

חברת סולאר-אדג' (SolarEdge) דייוחה היום על מותו של יו"ר, מנכ"ל ומייסד החברה, גיא סלע. "בלב כבד וכואב אנחנו מודיעים על פטירתו של חברנו הקרוב ומקור ההשראה גיא סלע. כל אלה מאיתנו שהיתה להם הזכות לעבוד עם גיא ולהתוודע אל הנחישות, הלהט והאנרגיה הבלתי נדלית שלו בכל מעשיו, יודעים שזהו אובדן גדול, ולא רק לחברת סואלר-אדג'. גיא השאיר אחריו מורשת רב עוצמה, ורוח תהיה לעד בחברת סולאר-אדג'. משפחת סולאר-אדג' כולה מתאבלת עליו. בשם הדירקטוריום, ההנהלה והעבודים, אנחנו שולחים את תנחומינו הכנים ביותר למשפחתו של גיא".

גיא סלע היה הרוח החיה מאחורי הקמת חברת סולאר-אדג', שהיא מהחברות הישראליות המצליחות ביותר בשנים האחרונות. הוא החל את דרכו במערכת הביטחון בפיתוח וניהול פרוייקטים הנדסיים גדולים ולאחר מכן מילא תפקידים בכירי במועצה לביטחון לאומי. בשנת 2006 הוא ייסד את חברת סולאר-אדג' סביב ההבנה שאחת מהבעיות הגדולות של ייצור החשמל מאנרגיה סולארית הוא היעילות הנמוכה של הייצור. כדי להתמודד עם הבעיה פיתחה סולאר-אדג' ממירי אנרגיה, מערכות אופטימיזציה, ומערכות ניטור המייעלות את מיצוי האנרגיה מהפנלים הסולאריים, הן ברמת המתקנים הביתיים והן ברמת החוות הסולאריות הגדולות.

המערכות האלה זוכות לביקוש הולך וגדל לאורך השנים, והחברה נמצאת בצמיחה מתמדת. בשנתיים האחרונות החברה הגיעה למסקנה שכדי לבסס את פעילותה בתחום האנרגיהף היא צריכה להיכנס גם אל תחום האגירה והרכב החשמלי. ההבנה הזו הביאה לרכישת חברת גמאטרוניק הישראלי המייצרת מערכות אל-פסק, רכישת חברת SMRE האיטלקית המייצרת מערכות הנעה לרכב חשמלי, ובעיקר לעיסקה החשובה ביותר – רכישת יצרנית הסוללות הקוריאנית Kokam תמורת 232 מיליון דולר.

בחודש נובמבר 2017 הודיע גיא סלע לבעלי המניות שהתגלה אצלו סרטן המעי הגס, ושהוא מתחיל בסדרת טיפולים רפואיים, שאותם הוא יבצע במקביל לתפקידיו כיו"ר ומנכ"ל החברה. לאורך השנתיים האחרונות המחלה לא הורגשה בתיפקוד היומיומי של החברה. בחודש אוגוסט השנה היה ברור שגיא סלע הכין את החברה להמשך הצמיחה: החברה סיימה את הרבעון השני של שנת 2019 עם הכנסות שיא בהיקף של 325 מיליון דולר, המייצגות צמיחה של 43% במכירות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

בשיחת הוועידה שלאחר פרסום הדו"ח, הוא גילה שכדי לעמוד בביקושים הגבוהים למוצריה, החברה הגדילה את תפוקת הייצור שלה ב-25%, ברבעון השני לבדו. "הצמיחה המהירה במכירות חייבה אותנו להגדיל את כושר הייצור בקצב מהיר בהרבה מכפי שצפינו". לפני מספר חודשים היא גם החלה בהקמת מפעל ייצור נוסף בווייטנאם במטרה לנתב לשם חלק מהייצור שכעת מתבצע במפעל בסין, ולהימנע מהמס המוטל על מוצרים סינים הנכנסים לארצות הברית. עם מותו, אבדה לתעשייה הישראלית דמות מופת של מנהיג תעשייתי, שיודע להנהיג ונחוש לבנות תעשייה איכותית וברת קיימא.

למידע נוסף על החברה: SolarEdge

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , אנשים , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: SolarEdge , גיא סלע , סולאר-אדג'