באטמ ו-ARM החלו לשווק פתרון משותף לניהול רשתות וירטואליות

3 אוקטובר, 2019

פלטפורמת NFVTime מיועדת לאפשר למפעילי תקשורת להתמודד עם החדירה של המוני מכשירי IoT לרשתות האינטרנט בדור החמישי. החברות כבר מנהלות מגעים עם מפעילי תקשורת בארצות הברית ובאירופה

לאחר תהליך פיתוח משותף של כמעט שנה וחצי, חברת באטמ (BATM) מיקנעם וענקית השבבים הבריטית ARM החלו לשווק את הפיתרון המשותף שלהן לניהול רשתות וירטואליות. אתמול (ד') הודיעה באטמ על השלמת הפיתוח, מהר מן המתוכנן, של מערכת ההפעלה NFVTime, המאפשרת אופטימיזצית שירותי רשת וירטואליים בארכיטקטורה מבוססת ARM. באטמ מסרה כי בימים אלה כבר מתנהלים מגעים עם מספר מפעילי רשתות בארה"ב ואירופה להטמעת הפתרון.

פרויקט הפיתוח המשותף של ARM ובאטמ, אשר נחתם ביוני 2018, הובל על ידי Telco Systems, חברת-הבת של באטם בבריטניה המספקת פתרונות ניהול רשת מבוססי-תוכנה למפעילי תקשורת. מטרת שיתוף הפעולה, שכלל גם השקעה כספית מצד ARM בטלקו, היתה לפתח פתרון וירטואליזציית רשת (NFV) וניהול ציוד תקשורת  באתרי קצה (uCPE), שיתבסס על מעבדי ARM ויהווה תשתית לחדירה המסיבית של מכשירי IoT ושרתי קצה (MEC) בעידן הדור החמישי. הפיתוח הותאם במיוחד לציוד התקשורת של NXP ו-Marvell.

בדצמבר 2018 הידקו שתי החברות את היחסים ביניהן, עם הצטרפותה של פלטפורמת ה-NFV של באטם לאקוסיסטם Neuverse של ARM, המאגד את כל תשתיות הרשת, כגון מתגים, נתבים ושרתים, המתבססים על הארכיטקטורות של ARM.

פתרונות NFV הינם פלטפורמות מבוססות תוכנה המאפשרות לנהל את יישומי הרשת השונים באופן וירטואלי משרת מרוחק, ללא צורך בהתקנת חומרה חדשה באתרי הקצה. רשתות וירטואליות תמאפשרות להוסיף ולעדכן יישומים ולנהל את התעבורה בצורה יעילה ופשוטה יותר. פלטפורמת NFVTime של באטמ מאפשרת להפוך כל מתג רשת מבוסס ARM באתר הקצה למכונה וירטואלית המריצה יישומי רשת.

חטיבת התקשורת והסייבר של באטמ פעילה בתחומים כמו פלטפורמות תקשורת מהירות לליבת רשת התקשורת, פתרונות SDN ו-NFV, פתרונות סייבר לתשתיות תקשורת. מכירות החטיבה צמחו בשנת 2018 בכ-16.4% והתסכמו בכ-57.5 מיליון דולר, שהם כ-48% מכלל המכירות של באטמ.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דור חמישי , תקשורת

פורסם בתגיות: ARM , באטמ