אלטייר ו-Polte מפתחות פתרון זיהוי מיקום סלולרי באבזרי IoT

27 אוקטובר, 2019

זיהוי המיקום הסלולרי של פולטה יוטמע בתוך שבב ALT1250 של חברת אלטייר. החישוב מתבצע בענן במקום באבזר ה-IoT עצמו, ומאפשר חיסכון רב בהספק הדרוש להפעלת האבזר המרוחק

חברת אלטייר (Altair Semiconductor) מהוד השרון החלה בפרוייקט פיתוח משותף עם חברת פולטה (Polte Corporation) מריצ'רדסון, טקסס, שיעניק יכולות יזהוי מיקום לאבזרי IoT בלא שימוש בטכנולוגיות זיהוי לווייניות (GNSS). שתי החברות ישלבו את טכנולוגיית הזיהוי הסלורית של פולטה ביחד עם כרטיסי ה-IoT ממשפחת ALT1250 של חברת אלטייר. זיהוי המיקום הסלולרי של פולטה מתבצע בענן, ומאפשר חיסכון רב בהספק הדרוש להפעלת האבזר המרוחק.

בטכנולוגיה הזו (C-LoC technology), האבזר קולט את האותות המגיעים מכל תחנות הבסיס הסלולריות המצויות בסביבתו. הוא שולח את המידע לענן של חברת פולטה, ששם מתבצע עיבוד האותות וחישוב המיקום של האבזר. תוצאות החישוב נשלחות לאבזר עצמו או לגוף אשר מפעיל אותו. שבב ALT1250 כוללת את מעגל ה-RF הקדומני (RF front-end) אשר תומך בכל ערוצי ה-LTE הנמצאים בשימוש. בנוסף, הוא כולל RFIC, יחידת ניהול הספק (PMU), זיכרון, מעגלי הגברה, מסננים, מתגי אנטנה, מעגלי לשירות מיקום מבוסס לוויינים (GNSS), אבטחה מבוססת חומרה ומיקרו-בקר פנימי (MCU) המאפשר ללקוחות לפתח יישומים ייחודיים.

מנכ"ל אלטייר, עודד מלמד, אמר שהטכנולוגיה של אלטייר מחזקת את מעמד כרטיסי ALT1250  כפתרון דו-שימושי (סלולרי ומבוסס לוויין). "זיהוי מיקום היא יכולת מרכזית ביישומי IoT רבים, כמו מודדים חכמים, מערכות ניטור ומעקב ועוד, שבהן גודל קטן וחסכון בהספק הם מרכיבים הכרחיים". חברת אלטייר הוקמה בשנת 2005 על-ידי מייסדי חברת ליבית לשעבר, בהם: המנכ"ל מלמד והטכנולוג הראשי יגאל ביטרן. בתחילת 2016 היא נירכשה על-ידי סוני תמורת כ-212 מיליון דולר, ופועלת כחברה עצמאית בבעלותה. לפני כחצי שנה החברה מסרה שהיא הגדילה את מצבת העובדים שלה, ומעסיקה כיום כ-330 עובדים, שכ-290 מהם עובדים במרכז המחקר והפיתוח של החברה בישראל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , חדשות , תקשורת

פורסם בתגיות: Altair , אלטייר