אקופיה תספק רובוטים לחוות הסולאריות של פורצ'ום בהודו

13 נובמבר, 2019

פורצ'ום הפינית היא אחת מחברות האנרגיה המתחדשת הגדולות באירופה. אקופיה תספק רובוטים לניקוי פאנלים סולאריים לשתי חוות בתפוקה של 427 מגה-ואט

חברת אקופיה (Ecoppia) מהרצליה מרחיבה את דריסת הרגל שלה בשוק הסולארי הצומח בהודו. החברה, המפתחת רובוטים לניקוי פאנלים סולאריים ללא שימוש במים, הודיעה על שיתוף פעולה עם חברת האנרגיה הפינית Fortum. במסגרת שיתוף הפעולה, תספק אקופיה רובוטים מדגם E4, המותאמים לפאנלים בזווית קבועה (Fixed-tilted), למספר חוות סולאריות שמקימה פורצ'ום בערים פאוואגדה (Pavagada) ובהאדלה (Bhadla), בעלות תפוקת חשמל מקסימאלית של 427 מגה-וואט.

פורצ'ום היא חברת אנרגיה פינית בבעלות ממשלתית הפעילה בעיקר במדינות סקנדינביה והים הבלטי, רוסיה, פולין והודו. החברה מקימה ומפעילה תחנות כוח הידראוליות וגרעיניות המייצרות חשמל וחום שאותם היא מוכרת לצרכנים. בשנים האחרונות נכנסה החברה לתחום האנרגיה הסולארית והיא פעילה בו בעיקר בהודו. ב-2013 רכשה חווה סולארית קטנה יחסית בקיבולת של 5 מגה-וואט במדינת רג'אסטאן שבהודו והצהירה על כוונתה לפתח מומחיות בטכנולוגיות שונות להפקת חשמל סולארי. ב-2017 כבר חיברה תחנה סולארית של 100 מגה-וואט בעיר פאוואגדה לרשת החשמל המקומית. פורצ'ום נסחרת בבורסה של פינלנד לפי שווי שוק של 19.1 מיליארד אירו.

100 ג'יגה-וואט של חשמל סולארי עד 2022

הודו היא שוק היעד הגדול ביותר של אקופיה. עד כה, היא כבר סיפקה רובוטים לניקוי פאנליים סולאריים בקיבולת כוללת של כ-2 ג'יגה-וואט. בחודש אפריל דיווחנו באופן בלעדי ב-Techtime כי אקופיה משתתפת ביחד עם תאגיד סופטבנק היפני  פרויקט בניית חוות אנרגיה סולארית גדולה מאוד בהודו, במסגרתו תתקין אקופיה כמה אלפי רובוטים.

הודו היא אחד מהשווקים הסולאריים המפותחים ביותר בעולם, בין היתר הודות למדיניות העידוד המובלת על ידי ראש הממשלה מודי. נכון לספטמבר 2019, הודו מייצרת חשמל סולארי בתפוקה של 31 ג'יגה-וואט, הרבה מעבר ליעד הראשוני שהציבה הממשלה ליכולת הפקת חשמל סולארי של 20 ג'יגה-וואט עד 2022. לאחר השגת היעד מהר מן המתוכנן, הממשלה העלתה את היעד ל-100 ג'יגה-וואט עד 2022.

ניקוי של 99% מהאבק

הצטברות זיהום, כמו לכלוך, חול ואבק על פנלים סולאריים מהווה בעיה משמעותית בתחום ייצור האנרגיה הסולרית, ועשויה להפחית את תפוקת האנרגיה בעד 40%. רוב הפתרונות הקיימים היום בתעשייה מבוססים על שימוש במים ובמברשות. הבעיה היא שהם עלולים להזיק לפנלים ודורשים כמויות אדירות של מים יקרים.

הרובוטים שפיתחה איקופיה מנקים את הפנלים הסולאריים ללא מים, באמצעות מברשות מיוחדות. הם פועלים באופן אוטונומי ומנקים את הפנלים מדי לילה ומסירים מהם כ-99% מהאבק שהצטבר עליהם במהלך היום. כיום מנקים רובוטים של איקופיה כ-1.3 מיליארד פנלים סולאריים. המערכת מנוהלת מהענן ונשלטת באמצעות בקר המאפשר בקרה מרחוק על פעילות הרובוטים באתרים הסולאריים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות , קלינטק

פורסם בתגיות: אנרגיה סולארית , אקופיה , הודו