עיכובים במעבר של אורביט למבנה החדש

17 נובמבר, 2019

היזם לא עמד באבני הדרך ואורביט נאלצה להאריך את חוזה השכירות הקיים במחיר של 18.5 מיליון שקל. פימי מימשה אופציה מ-2017 ורכשה 2.4 מיליון מניות אורביט; מחזיקה כיום בכ-42% ממניות החברה

חברת אורביט טכנולוגיות (Orbit) האריכה בחמש שנים את חוזה השכירות שלה עבור המבנה הקיים לאור העיכובים בהכנת המבנה החדש. החברה תכננה לעבור בסוף 2019 למבנה חדש באזור התעשייה עמק חפר. כיום פועלת החברה מאזור התעשייה הדרומי בנתניה (בתמונה למעלה). אורביט חתמה על הסכם שכירות למשך 10 שנים של בניין חדש בן 4 קומות, שבנייתו היתה צפויה להסתיים בדצמבר 2019. המבנה מצוי באזור התעשייה של עמק חפר המצוי בתהליכי הרחבה, ואמור לרכז את כל פעילויות החברה, כולל ההנהלה ומפעל הייצור.

היום (א') החברה דיווחה שבשל אי-עמידה של היזם באבני הדרך שנקבעו איתו, היא חתמה על הסכם להארכת חוזה השכירות במבנה הנוכחי לחמש שנים נוספות, בסכום של כ-18.5 מיליון שקל. ההסכם החדש מאפשר לה להודיע בסוף 2020 על סיום מוקדם של תקופת השכירות, ולשלם במקרה הזה דמי יציאה בהיקף של מיליון שקל. יכול להיות שהנושא יגיע גם לבית המשפט, שכן החברה הודיעה שהיא "בוחנת את הסעדים העומדים לרשותה מול היזם, הן מכוח הדין והן מכוח ההסכם שבינה לבין היזם".

מניית אורביט בבורסה של תל אביב בששת החודשים האחרונים
מניית אורביט בבורסה של תל אביב בששת החודשים האחרונים

חברת אורביט, נמצאת בשליטת קרן פימי, מספקת מערכות תקשורת למשימות חיוניות  (Mission-Critical) ומסחריות עבור יישומים בים, ביבשה, באוויר ובחלל, ובכלל זה מערכות תקשורת לוויינית ניידות, פתרונות עקיבה וטלמטריה, מערכות לניהול תקשורת פנים במטוסים ומערכות לתצפיות מהחלל. במחצית הראשונה של 2019 הסתכמו מכירותיה בכ-25.1 מיליון דולר, בהשוואה למכירות בהיקף של 44.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

בתוך כך, קרן פימי מימשה את האופציה שקיבלה כאשר ביצעה השקעה ראשונית בחברה בנובמבר 2017, ורכשה השבוע 2.4 מיליון מניות של חברת אורביט אחוט מנתניה. בעקבות המהלך היא חיזקה את מעמדה כבעלת השליטה בחברה ומחזיקה כיום בכ-41.9% ממניות החברה, בהשוואה לכ-33.2% ערב העיסקה. לאור העובדה שכ-37% מהמניות מוחזקות על-ידי הציבור באמצעות המסחר בבורסה בתל-אביב, משקלה בניהול החברה הוא מכריע.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: Orbit , אורביט , קרן פימי