מהפיכת הרכב של מיקרון ואפטיב מבוססת על ואלנס

9 ינואר, 2020

מיקרון תשתמש בשבב החדש של ואלנס בפתרון אחסון מרכזי לכלי-רכב, ואפטיב תבסס את ארכיטקטורת הדגל החדשה שלה על אותו שבב. שיתופי הפעולה הוכרזו ב-CES ומבטאים את מעמדה המתחזק של ואלנס בתעשייה

חברת ואלנס (Valens) מהוד-השרון הכריזה אתמול בכנס CES, המתקיים בימים אלה בלאס-וגאס, על שני שיתופי פעולה חדשים בתעשיית הרכב: עם ענקית פתרונות האחסון מיקרון (Micron) ועם ספקית המערכות לרכב אפטיב (Aptiv – לשעבר דלפי). שני שיתופי הפעולה מתבססים על שבב התקשורת החדש של ואלנס, VA608A, אשר הושק לאחרונה. מדובר בשבב הראשון בעולם המאפשר להשתמש בערוץ התקשורת המהיר PCIe בתוך הרכב. בדרך כלל משמש PCIe במרכזי נתונים.

ואלנס ומיקרון הדגימו בלאס-וגאס פתרון אחסון ייעודי לתעשיית הרכב המשלב בין שבב התקשורת של ואלנס לבין כונן SSD חדש של מיקרון שהותאם במיוחד לשימוש בכלי-רכב (automotive-grade). הוא מספק נפח אחסון של 1 טרה-בייט. השילוב של שתי הטכנולוגיות מאפשר ליישם ארכיטקטורת אחסון חדשה בכלי-רכב. כיום ממוקמים הזיכרונות ברכב באופן מבוזר בצמוד לאבזר שאותו הם משרתים, בין אם מדובר במערכת ה-ADAS או מערכות הבידור והמידע.

זיכרון מרכזי מרוחק, במקום זכרון מקומי מבוזר

המוצר המשולב מאפשר ליצרניות רכב להשתמש בכונן אחסון מרכזי גדול אחד שישרת במקביל את כל המערכות, כדי לייעל את התקשורת בין המערכות, לשפר את האבטחה ולהוזיל את עלויות הרכיבים והחיווט. שבבי התקשורת של ואלנס מאפשרים להעביר תכני וידאו ואודיו לא דחוסים, ונתונים בפורמטים ובפרוטוקולים שונים כמו USB ואיתרנט. הם מספקים מהירות תקשורת של עד 16Gbps על-גבי צמד חוטי נחושת (UTP) פשוט וזול עד למרחק של 15 מטר.

הדבר מאפשר להרחיק רכיבי העיבוד והאחסון מהמערכות השונות אל המחשב המרכזי כדי לפשט את הארכיטקטורה מבלי לפגוע בביצועים. מנהל שיווק חטיבת הרכב במיקרון, ריינהרט וויגל, אמר כי  יצרניות רכב וספקיות מערכות מתחילות לאמץ ארכיטקטורות מרכזיות. "אחסון מרכזי מרוחק מספק יתרונות משמעותיים בהשוואה לאחסון מקומי מבוזר. הוא מספק  אבטחת מידע ויכולת עדכון טובים יותר, ואינטגרציה בעלויות פחותות".

הארכיטקטורת החדשה של אפטיב מבוססת על ואלנס

היכולות הללו הם גם הבסיס לשיתוף הפעולה עם אפטיב, שעליו דיווחנו לראשונה ב-Techtime בחודש ספטמבר. אפטיב הציגה ב-CES ארכיטקטורת רכב חדשה, SVA – Smart Vehicle Architecture, שנועדה לתת מענה לצרכי התקשורת ותעבורת המידע הגדלים של כלי-רכב מקושרים ואוטונומיים. ארכיטקטורת SVA מבוססת על ההנחה שמכוניות העתיד יהיו אוטונומיות בדרגות שונות (רמות 3-5) ולכן זקוקות לעמידות מלאה לתקלות בשלושה תחומים: משאבי המיחשוב של הרכב, תיפקוד החיישנים ורשת התקשורת המחברת בין כל משאבי הרכב, ולבסוף אספקת הכוח לכל המערך הזה.

הארכיטקטורה מבוססת על יתירות מלאה של מחשב הרכב, החיישנים ומערכת אספקת הכוח – ובניית מערך תקשורת עמיד בפני תקלות. כאן משתלב שבב התקשורת של חברת ואלנס כאחד מעמודי התווך של מערך התקשורת. פירוש הדבר שכל יצרן שיצטייד בארכיטקטורה החדשה של אפטיב, ירכוש לפחות גם שבבים של ואלנס, אשר מוטמעים במודולים ה-PDC – Power Data Center של אפטיב. סגן נשיא לארכיטוקטורת רכב באפטיב, לי באואר, אמר שחברת ואלנס היא שותפה מצוינת. "ביחד אנחנו פועלים כדי לפשט את ארכיטקטורת המכונית ולאפשר פיתוח יישומים חדשים המעצבים את חוויית הנסיעה".

תקן חדש בתעשייה

מלבד הפוטנציאל המסחרי, שני שיתופי הפעולה הללו מבטאים את העובדה שהטכנולוגיה של ואלנס הופכת בהדרגה לתקן דה-פקטו בתחום התקשורת לכלי-רכב. בחודש יוני השנה אימץ ארגון התקינה MIPI Alliance את טכנולוגיית HDBaseT של ואלנס כבסיס לפרוטוקול התקשורת המקשר בין החיישנים והמצלמות ברכב. בהיותו אחד מארגוני התקינה החשובים בעולם, אימוץ הטכנולוגיה של ואלנס כתקן יגביר את אימוץ הטכנולוגיה של ואלנס בתעשייה ויחייב את מתחרותיה ליישר קו.

להאזנה לראיון מוקלט עם סמנכ"לית השיווק של חברת ואלנס, דנה זליצקי:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , טכנולוגיות מידע , סמיקונדקטורס , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: CES , Valens , אפטיב , ואלנס , מיקרון