מוביליקום תספק לאלביט בקרי-משימה לרחפנים ב-2 מיליון דולר

28 ינואר, 2020

אלביט הזמינה 500 מערכות בקרה עבור רחפנים טקטיים שהיא מייצרת. רוב המערכות יסופקו ב-2020. מוביליקום קיבלה מענק של 1.2 מיליון דולר ממשרד הביטחון לפיתוח מערכת הגנת סייבר הפועלת מתוך הרחפן עצמו

בתמונה למעלה: רחפן טקטי של חברת אלביט. צילום: Techtime

חברת מוביליקום (Mobilicom) משוהם מעמיקה את דריסת הרגל שלה בשוק הרחפנים הבטחוני בישראל. בחודש שעבר היא דיווחה על העסקה המשמעותית ביותר שלה עד כה בשוק הזה: חוזה לפיתוח ואספקת בקרי משימה עבור הרחפנים הטקטיים של חברת אלביט, בהיקף כולל של 2 מיליון דולר. מדובר בשלב הראשון בכ-500 מערכות שיסופקו במהלך 2020 ובתחילת 2021. החברה מאמינה שהחוזה הראשוני יוביל להזמנות נוספות מצד אלביט ולהרחבת שיתוף הפעולה בין שתי החברות.

זוהי גם ההזמנה הגדולה ביותר של החברה בתחום הרחפנים. ברבעון השלישי של 2019 הסתכמו מכירותיה בכ-1.1 מיליון דולר, גידול של 33% בהשוואה לרבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של 2019 הסתכמו מכירותיה בכ-3 מיליון דולר. בחודש אוקטובר דיווחה מוביליקום על הזמנה לאספקת יחידות תקשורת בהיקף של 260 אלף דולר מיצרנית הרחפנים הישראלית אירו סנטינל (Aero Sentinel), והזמנה נוספת, בהיקף של יותר מ-200 אלף דולר לאספקת מערכות לחיל הים ולצבא היבשה בצה"ל.

בשני המקרים מדובר היה בהזמנות חוזרות. בעקבות העסקאות הללו דיווחה החברה בהמשך החודש כי השיגה את היעד להזמנות בהיקף של מיליון דולר בתחום הרחפנים, לפני העסקה עם אלביט. חברת מוביליקום מפתחת פתרונות תקשורת אלחוטית לפלטפורמות ניידות. היא הגדירה שוקי הרחפנים והרובוטיקה המסחריים כמנועי צמיחה לשנים הקרובות. בשנת 2017 היא אף הקימה את חטיבת SkyHopper המתמקדת בשווקים אלה. החטיבה מפתחת מערכות תקשורת לשליטה, בקרה והעברת וידיאו, עיבוד וידיאו ואנליטיקה, יחידות צריכת מידע בזמן אמת ומערכות ניהול ושליטה המתבססים על ארכיטקטורות ייחודיות של החברה.

בחודש פברואר זכתה החברה במענק בגובה של 1.2 מיליון דולר ממשרד הביטחון ומרשות החדשנות, לצורך פיתוח פיתרון סייבר לעולם והרחפנים והרובוטיקה. על-פי הצעת הפיתוח, הפיתרון ישלב בינה מלאכותית עם מחשוב-קצה (Edge-Computing) בארכיטקטורה מבוזרת, כדי להסיט את מרכז הכובד של ההתגוננות מהענן ומרכז הבקרה – אל הרחפן עצמו. החברה נסחרת בבורסה של אוסטרליה (ASX) לפי שווי שוק של 27 מיליון דולר אוסטרלי. 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רחפנים , תעופה וביטחון , תקשורת אלחוטית

פורסם בתגיות: Mobilicom , אלביט , מוביליקום , סקייהופר