אינוויז ושנקסי הסינית יקימו צי משאיות אוטונומיות בנמל בסין

12 פברואר, 2020

שנקסי היא אחת מיצרניות המשאיות הגדולות בסין. המשאיות יצוידו בחיישני ה-LiDAR ותוכנת הראייה הממוחשבת של אינוויז, שיאפשרו להן לנווט עצמאית בנמל ולהעמיס ולפרוק סחורות

חברת אינוויז (Innoviz), המפתחת חיישני LiDAR ותוכנות ראייה ממוחשבת לנהיגה אוטונומית, תשתף פעולה עם חברת המשאיות הסינית שנקסי (Shaanxi) בפרויקט פיילוט לשימוש במשאיות אוטונומיות באחד הנמלים הגדולים בסין.

שנקסי היא אחת מיצרניות המשאיות הגדולות בסין, ומייצרת כ-150 אלף משאיות בינוניות וגדולות בשנה, ובכלל זה גם 10 אלף משאיות כבדות לתעשיית המכרות. היא פעילה גם מחוץ לסין וידועה בשם המותג Sachman. החברה מעסיקה כ-23 אלף עובדים. באינוויז הוסיפו כי שנקסי משקיעה רבות בפיתוח משאיות אוטונומיות.

לאחר הוכחת היתכנות ראשונית, מטרת הפרויקט המשותף היא לפרוש צי של 600 משאיות אוטונומיות בנמל, אשר יתבססו על חיישן ה-LiDAR ותוכנת המיפוי והניווט הממוחשבים של אינוויז, שיאפשרו למשאיות להתמצא ולנווט במתחם הנמל ולזהות מכשולים ונתיבים פנויים לנסיעה ובסופו של דבר גם להעמיס ולפרוק סחורות באופן עצמאי.

בהתפתחות ההדרגתית של עולם הנהיגה האוטנומית, ניווט במתחמים סגורים מהווה מקרה מבחן מבוקר יותר ורבים מעריכים כי היישומים הראשונים של נהיגה אוטונומית מלאה יתקיימו במתחמים סגורים כמו קמפוסים, מפעלים ונמלים. נהיגה אוטונומית במתחם מוגדר מאפשרת, למשל, לייצר מבעוד מועד מפה תלת-מימדית של המתחם והאובייקטים שניצבים בו, כמו עמודים, עצים ומבנים אחרים, ולהשוות בזמן אמת בינה לבין הסביבה הוויזואלית שקולט חיישן ה-LiDAR במהלך הנסיעה, וכך גם לזהות את מיקום המשאית וגם לזהות אובייקטים חדשים שעשויים להוות מכשול. עוד יתרון בפרויקטים מעין אלה הוא המהירות הנמוכה של כלי-הרכב. בפרויקט של אינוויז עם שנקסי מהירות המשאיות תוגבל ל-30 קמ"ש.

מלבד הפרויקט עם שנקסי, אינוויז מזהה פוטנציאל בשוק המשאיות הסיני, בין היתר על רקע הרגולציה המחייבת משאיות להתקין כבר מהשנה לפחות שני חיישני בטיחות (ADAS) בכל משאית, מצלמה ומכ"ם או LiDAR.

חיישני אינוויז בדגמי BMW כבר השנה

אינוויז פיתחה חיישן לייזר (LiDAR) הסורק את המרחב שבו נע הרכב ומייצר מפה תלת-מימדית של סביבת הרכב בדיוק גבוה, בכל תנאי התאורה ובכל תנאי מזג האוויר. חיישני LiDAR צפויים להוות מרכיב אינטגרלי בכל מערכת חישה לרכב אוטונומי, לצד מצלמות ומכ"ם. אינוויז הצליחה לפתח LiDAR במצב מוצק (Solid State) על גבי שבב סיליקון, מה שאיפשר גם לשפר את ביצועי החיישן, ובעיקר להוזיל את עלויותיו כך שיהיה מתאים לייצור המוני בתעשיית הרכב. הפתרון של החברה מבוסס על שימוש ברכיב MEMS הכולל תכנון מיוחד של מראה אשר יכולה לנוע בשני צירים, ועל-ידי כך מאפשרת ביצוע של סריקת לייזר ללא חלקים נעים.

לצד החיישן, אינוויז משקיעה רבות גם בפיתוח מרכיב התוכנה בטכנולוגיית הראייה הממוחשבת, שלדבריה מהווה את אחד היתרונות הבולטים שלה בשוק ה-LiDAR. באינוויז יש חטיבה שלמה אשר פיתחה אלגוריתמיקה, הכוללת גם בינה מלאכותית מסוג רשת נוירונים, אשר מאפשרת להמיר את המידע הגולמי המגיע מהחיישן לתמונה תלת-מימדית ולייצר תובנות על המתחולל בדרך.

שיתוף הפעולה המסחרי המשמעותי של אינוויז הוא עם ב.מ.וו, אשר החליטה לשלב את החיישן של אינוויז ברכב ה-SUV החשמלי חדש iNEXT, שאמור לעלות על הכביש כבר השנה. בעבר דיווחה החברה על תוכנית להקמת קו ייצור המוני בסין על מנת להיערך לייצור החיישן עבור BMW.

לראיון עם סמנכ"ל הפיתוח העסקי ואחד ממייסדי החברה, אורן רוזנצווייג, האזינו לתוכנית מס' 3 בפודקאסט שלנו "האנשים שמאחורי הטכנולוגיה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: LiDAR , אינוויז , משאיות אוטונומיות , סין