חברת C2A מוסיפה שכבת הגנת סייבר לתוכנת ניהול יחידות הבקרה האלקטרוניות הממונעות של וקטור

23 פברואר, 2020

חברת Vector מספקת כלי פיתוח של ECU לרכב בארכיטקטורת AUTOSAR הנפוצה בעיקר בקרב יצרניות רכב גרמניות. האינטגרציה תאפשר למפתחים להוסיף את שכבת ההגנה של C2A הירושלמית. בכיר לשעבר ב-GM מצטרף כיועץ ל-C2A

[בתמונה: נתנאל מרון, סמנכ"ל המוצר והשיווק של C2A]

חברת הסייבר לרכב הירושלמית C2A שילבה בהצלחה את טכנולוגיית הגנת הסייבר ליחידות קצה שלה, בתוכנת Autosar Classic Basic של חברת Vector הגרמנית. שתי החברות הודיעו על שיתוף פעולה שיאפשר למפתחים להוסיף שכבת הגנת סייבר ביחידות בקרה אלקטרוניות (ECU) כבר בתהליך הפיתוח. פלטפורמת AUTOSAR היא ארכיטקטורה פתוחה שגובשה על ידי שותפות של יצרניות רכב גרמניות, ובהן BMW, דיימלר ופולקסווגן, וחברות Tier-1 גרמניות נוספות כמו קונטיננטל וסימנס.

הארכיטקטורה נועדה לספק תשתית אחידה לצורך פיתוח של שכבת התוכנה של יחידות הבקרה האלקטרוניות השולטות על המערכות ברכב. בשלב מאוחר יותר הצטרפו לארגון התקינה גם פורד ויצרניות רכב נוספות. וקטור מספקת כלי פיתוח לתעשיית האוטומוטיב, ובכלל זה מציעה פלטפורמת פיתוח ל-ECU בארכיטקטורת AUTOSAR. החברה מעסיקה כ-3,000 עובדים ויש לה שלוחות בארצות הברית, יפן, צרפת, בריטניה, דרום קוריאה, סין, הודו ועוד.

הכנסותיה בשנת 2019 הסתכמו בכ-770 מיליון דולר, שתי החברות ציינו כי הפתרון המשותף יאפשר לתת מענה למימד אבטחת הסייבר בשלב הפיתוח, וזאת מבלי לעכב את יציאת המוצר לשוק ותוך עמידה בתקנות הרגולציה.

בכיר לשעבר ב-GM ייעץ לחברה

חברת C2A הוקמה בשנת 2016 על-ידי המנכ"ל מיכאל דיק, שהיה אחד מהמייסדים לשעבר של חברת NDS. לפני כשנה גייסה 6.5 מיליון דולר בהובלת Maniv Mobility ו-ICV. החברה מפתחת תוכנות הגנה לתעשיית האוטומוטיב, המוטמעות במערכות-הקצה הרכב. החברה פיתחה פיירוול בשם Stamper המבוסס על פטנט של החברה ומספק הגנה על התקשורת בערוץ CAN, ותוכנת SecMon המזהה חדירות לרשת ובולמת אותן באמצעות שילוב של בדיקת פרמטרים שונים ביחד עם הפעלת תוכנת לימוד מכונה המאתרת חריגות בלתי מוסברות בהתנהגות הרשת.

בחודש ספטמבר הודיעה C2A על שיתוף פעולה עם NXP שבמסגרתו פיתחו שתי החברות תוכנה ייעודית לרכיבים של NXP, המוטמעת במקמ"שים של החברה וחוסמת ניסיונות תקיפה. בתוך כך, C2A הודיעה כי פרופ' אלן טאוב מצטרף לוועדה המייעצת של החברה. טאוב עבד במשך 11 שנה, בין 2001-2012, בחברת ג'נרל מוטורס, מתוכן ניהל במשך 3 שנים את פעילות המחקר והפיתוח הגלובלית של החברה. לפני-כן עבד בתחום הפיתוח גם בפורד ובג'נרל אלקטריק. כיום הוא משמש גם כחבר בפקולטה במחלקה להנדסה ומדעי החומרים באוניברסיטת מישיגן.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אבטחת סייבר , חדשות

פורסם בתגיות: AUTOSAR , C2A