ירון אלעד מונה למנכ״ל אלרון

1 מרץ, 2020

אלעד מחליף את ארי ברונשטיין שהתפטר לאחר 10 שנים בתפקיד מנכ"ל חברת ההשקעות. אלרון שותפה בחברת RDC העוסקת באיזרוח טכנולוגיות שפותחו ברפאל, ומחזיקה בחברות פוטרפוליו בהיקף של כ-155 מיליון דולר

סמנכ"ל הכספים של אלרון תעשייה אלקטרונית (Elron) בעשור האחרון, ירון אלעד, נכנס היום (א') לתפקיד מנכ"ל חברת ההשקעות במקומו של ארי ברונשטיין שהתפטר לאחר 10 שנים בתפקיד. אלרון היא זרוע ההשקעות בטכנולוגיה של קבוצת אי.די.בי-דסק"ש. בעבר החברה היתה מזוהה עם תעשיית האלקטרוניקה והיתה ממייסדות ומשקיעה מרכזית בחברות כמו אלביט, אלסינט, אורבוטק, צורן וגיוון אימג'ינג. בשנים האחרונות היא התמקדה בטכנולוגיות מכשור רפואי וכיום מתעניינת בעיקר בהשקעות בטכנולוגיות בתחום הסייבר והתוכנה הארגונית (enterprise software).

לחברה שיתוף פעולה אסטרטגי ארוך טווח עם רפאל באמצעות החברה המשותפת RDC. לחברת RDC יש זכות ראשונים למסחר טכנולוגיות צבאיות שפותחו על-ידי רפאל . אלעד אמר שהחברה תמשיך לבצע השקעות משותפות עם רפאל באמצעות RDC. "כל צוות אלרון ו-RDC מחויבים לחזון אלרון משכבר הימים, להוות את בית הגידול הטוב ביותר עבור היזמים והטאלנטים המוכשרים ביותר שיש למדינת ישראל להציע".

לצד RDC, יש לחברה עוד שלוש אחזקות מהותיות: 30% בחברת BrainsGate, המפתחת מערכת לטיפול בשבץ מוחי חסימתי, באמצעות גירוי חשמלי של מרכז עצבי קטן מאחורי חלל האף על-ידי אלקטרודה זעירה, לצורך הגברת זרימת הדם למוח, המסייע לו להתגבר על השבץ. היא מחזיקה ב-29% ממניות חברת CartiHeal, המפתחת שתל לטיפול בפגיעות סחוס ועצם במפרקים נושאי משקל, כגון הברך. השתל מתכלה באזור ההשתלה ומביא לחידוש הסחוס והעצם התת-סחוסית.

היא גם מחזיקה ב-45% ממניות חברת פוקרד אבחונים בע"מ, לצד RDC המחזיקה ב-26% נוספים. החברה מפתחת מערכת לאבחון אוטומטי ומהיר של מחלות זיהומיות באמצעות טכנולוגיה אופטית, ומיועדת לשמש במעבדות מיקרוביולוגיות מרכזיות ובבתי חולים, כתחליף לשיטת האבחון הקיימת של גידול תרביות. אלרון נסחרת בבורזה של תל אביב של פי שוק של כ-305 מיליון שקל. במצגת החברה מיוני 2019, היא העאריכה את שווי אחזקותיה בחברות הפורטפוליו בכ-155 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , השקעות והון סיכון , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: RDC , אלרון