Sham תספק לבתי חולים את פתרון האבטחה של CyberMDX הישראלית

12 מרץ, 2020

חברת הביטוח האירופית תספק את הפתרון במסגרת תוכנית ביטוח המכסה סכנות סייבר. לפני כחודשיים חשפה CyberMDX פרצות אבטחה בציוד הרפואי של GE

חברת הסייבר הרפואי הישראלית CyberMDX, המתמחה בהגנת סייבר בתחום המכשור הרפואי, נכנסת למערכת הבריאות האירופית. החברה הודיעה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת הביטוח האירופית Sham מקבוצת Relyens, שבמסגרתו תספק Sham לבתי חולים במערב אירופה את מערכת הגנה סייבר של CyberMDX כשירות מלא לניהול אבטחת הרשת. החברה הישראלית היתה זו שחשפה לפני כחודשיים פרצות אבטחה במספר מערכות רפואיות מתוצרת ג'נרל אלקטריק (GE), המותקנות באלפי בתי חולים בעולם. בעקבות הגילוי, פירסמה רשות הסייבר במשרד לביטחון המולדת בארצות הברית (CISA) אזהרה פומבית.

אמיר ושקובר, מנהל הפיתוח העסקי של CyberMDX באירופה, הסביר ל-Techtime על הנחיצות של החבילה המשולבת: "מדובר במענה ראשון מסוגו לניהול סיכונים מערכתי שמטרתו היא גם מניעה פרוקאטיבית, ולא רק מענה ביטוחי תגובתי לאירוע שכבר התרחש". חברת Sham מתמחה במגזר הרפואי ופעילה בעיקר בגרמניה, איטליה, ספרד וצרפת. יש לה כ-30,000 לקוחות וחברים והיא מספקת כיסוי לכ-900,000 אנשים. ב-2018 גבתה החברה פרמיות בסך כולל של 847 מיליון אירו, והכנסותיה הסתכמו ב-456 מיליון אירו. חבילת הביטוח החדשה שלה נחשבת לייחודית וכוללת כיסוי משלים למקרי סייבר במקביל לשירותי ייעוץ וניהול סיכונים.

מערכת הבריאות הפנימה את לקחי WannaCry

המגזר הרפואי באירופה חווה על בשרו את סכנות הסייבר. במסגרת מתקפת הכופר WannaCry, שהתרחשה במאי 2017, אחת הנפגעות העיקריות היתה רשת בתי החולים הציבורית בבריטניה NHS. תולעת הסייבר חדרה לשרתים המרכזיים ב-16 בתי חולים של הרשת והדביקה, לפי ההערכות, ו-70 אלף מכשירים מקושרים, ובכלל זה סורקי MRI, מבחנות, מקררים וציוד רפואי נוסף. בעקבות המתקפה, נאלצה ה-NHS להפסיק באופן זמני שירותים לא חיוניים, לדחות ניתוחים ואף לדומם חלק מהאמבולנסים.

דו"ח של חברת האבטחה Kaspersky, שפורסם בחודש דצמבר 2019, הראה שמערכת הבריאות האירופית הפיקה לקחים, שבעקבותיהם חלה ירידה בהיקף המתקפות במגזר הרפואי מאז מתקפת WannaCry. לפי נתוני החברה, ב-2019 כ-19% ממחשבי הרופאים, המכשור והשרתים הרפואיים היו חשופים למתקפות סייבר, בהשוואה לכ-30% בשנת 2017.

CyberMDX פיתחה פלטפורמת אבטחת סייבר המותאמת למאפיינים המיוחדים של עולם הרפואי. הפתרון של החברה הינו רשתי ואינו מצריך התקנה. הפלטפורמה ממפה את כל רכיבי הרשת בבתי חולים, כולל הייעוד ורמת הקריטיות שלהם ברשת הקלינית. היא מזהה את נקודות התורפה ומנטרת דפוסים חריגים שעשויים להעיד על ניסיון פריצה.

ושקובר: "מערכות ההגנה הגנריות המשמשות בתעשיית ה-IT אינן מסוגלות לזהות את רוב המערכות הרפואיות, בשל המאפיינים הייחודיים שלהן. ומה שלא ניתן לראות ברשת – לא ניתן להגן עליו".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחת סייבר

פורסם בתגיות: CyberMDX , סייבר