USR החלה בייצור חירום של מערכות תמיכה בציוד הנשמה

1 אפריל, 2020

קיבלה הזמנה דחופה מחברת מדטרוניק העולמית לייצר מערכות אורידיון לניטור פרמטרים רפואיים בתהליך ההנשמה. חברת USR עובדת במתכונת מלאה ומייצרת גם ציוד רפואי בהזמנת יצרנית ביטחונית ישראלית גדולה

חברת USR המעסיקה כ-500 עובדים בשלושת אתריה: כרמיאל, ירושלים ונתניה, קיבלה הזמנת ייצור גדולה עבור מערכות תמיכה בציוד הנשמה של חברת מדטרוניק העולמית. מערכות ההנשמה מאפשרות לריאות החולה לנוח ולהתאושש בזמן שהנשימה מתבצעת על-ידי המכונה ובכך משפרת את סיכויי ההחלמה של חולי קורונה. החברה תספק למדטרוניק את מערכות הניטור שפותחו על-ידי חברת אורידיון הישראלית, אשר נמכרה בשנת 2012 לחברת קובידיאן האירית (אשר רכשה ב-2013 את גיוון אימג'ינג). בשנת 2014 רכשה מדטרוניק את קובידיאן תמורת 42.9 מיליארד דולר.

המערכות של אורידיון מבוססות על טכנולוגיית ניטור מבוססת לייזר, המאפשרת למדוד ביעילות את רמות הפחמן דו-חמצני (CO2) בנשימת החולה. הן משמשות בסביבות רפואיות שונות, דוגמת הרדמה, טיפול בכאב, מעקב ביחידות לטיפול נמרץ וביחידות ההתאוששות, רפואה דחופה ובסביבות קליניות הדורשות תמיכה בנשימה. נודע ש-USR החלה גם בייצור ציוד רפואי עבור תעשייה ביטחונית גדולה בישראל, אשר ביצעה פיתוח מהיר של ציוד רפואי עבור המאמץ להתמודד עם מגיפת הקורונה

מנכ"ל USR, אדי גז (בתמונה למעלה), סיפר ל-Techtime שהחברה קיבלה מעמד של משק לשעת חירום, עקב העובדה שהיא מייצרת ציוד רפואי וציוד ביטחוני, ושהיא עובדת כעת בתפוקה מלאה. גז: "חברת USR הוגדרה על-ידי מדטרוניק כיצרן קריטי ומהותי בשרשרת האספקה של ייצור מוצריה הרפואיים. פינינו מסיחי-דעת, פיתחנו מקורות אנרגיה עצמאיים, עיבינו יכולת טכנולוגית ושיפרנו את תמיכתנו עבור חולים בארץ ובעולם".

קו הרכבות SMT בחברת USR
קו הרכבות SMT בחברת USR

מדטרוניק משחררת את תוכניות הייצור של מערכות הנשמה

חברת מדטרוניק היא יצרנית הציוד הרפואי הגדולה בעולם. אתמול החליטה מדטרוניק לשחרר את כל הפטנטים והמפרטים של מערכת ההנשמה הקלה שלה, Puritan Bennett 560, אשר יצאה לשוק בשנת 2010. החברה העלתה לרשת (באתר: Medtronic.com/openventilator) את כל מסמכי הייצור והמדריכים של המערכת. כעת היא מכינה להעלאה את כל מפרטי התכנון, הסכימות החשמליות וקוד התוכנה, על-מנת שכל יצרן בעולם יוכל להוריד אותם מיידית בלא צורך לקבל אישור או לשלם תמלוגים.

"מדובר במהלך חסר תקדים", אמר ירון יצהרי, מנכ"ל מדטרוניק ישראל. "לחברה יש פטנטים רבים על מכונות ההנשמה והביקוש למכונות אלה הוא כרגע מרקיע שחקים". נשיא קבוצת הטיפולים הזעיר-פולשניים במדטרוניק, בוב ווייט, אמר שהמהלך יאפשר להגדיל את היקף הייצור העולמי של פתרונות הנשמה לצורך מאבק בנגיף הקורונה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , מכשור רפואי , משבר הקורונה , תעשייה ישראלית