מערכות ניטור הקשישים של Essence הפכו למערכות ניטור חולים

22 אפריל, 2020

טכנולוגיות החישה שהחברה מייצרת באופקים ומספקת לחברות שמירה וגופי טיפול בקשישים, מקבלות תפקיד חדש ומסייעות לטפל מרחוק בחולי קורונה. "המגמה הזו תימשך גם לאחר שהמגיפה תיעלם"

חברת אסנס (Essence) מהרצליה פיתוח מתמודדת עם סדרה של הזמנות דחופות לאספקת ציוד ניטור ובקרה עבור חלי קורונה, אשר פותחו במקור עבור ניטור וטיפול באוכלוסייה מבוגרת. מנהל החברה הבת Essence SmartCare, ברק כץ, סיפר ל-Techtime שהחברה מתמודדת עם הזמנות דחופות מאוד למערכות ניטור המבוססות על חיישני קול ותנועה, אשר מאפשרות לצמצם את המגע בין החולים לבין הצוות הרפואי המטפל בהם. מספר פרוייקטים כאלה מתנהלים כעת בהולנד ובבלגיה.

החברה פורסת את פלטפורמת Care@Home במספר "מלונות קורונה" שהמדינות מקימות, אשר מנטרים את מצבם של החולים ומזהים הידרדרות מהירה בבריאותם כדי להזעיק צוות רפואי. מדובר במערכת שפותחה על-בסיס טכנולוגיות קיימות של החברה בתחומי האבטחה ומערכות האזעקה. היא כוללת מספר חיישנים ומערכת למידה ותקשורת, המנתחת את דפוסי ההתנהגות של האדם הבודד ומזהה חריגות, נפילות ומצבי מצוקה.

השלב הבא: חישה מרחוק של פרמטרים רפואיים

בין החיישנים במערכת: מכ"ם גלים מילימטריים המבוסס על שבב של טקסס איסטרומנטס (TI) שפותח במקור עבור תעשיית הרכב, חיישן תרמי המזהה תנועה בחלל הבית, חיישן קול המזהה אירועים במרחב ומאפשר בקשת עזרה קולית, מערכת בקרת סגירת ופתיחת דלתות ועוד. להערכת כץ, השימוש בטכנולוגיות ניטור מרחוק למאבק במגיפה, ישנה את האופן שבו יטופלו אנשים בעתיד.

"כיום אנחנו מבצעים התקנה בבית אבות באוסטרליה הכולל כ-300 יחידות דיור למבוגרים. במהלך ההתקנה, הצוות המקומי קישר את פלטפורמת Care@Home שלנו אל מצלמות תרמיות במבואות הבניין למדידת החום של מבקרים ואנשים הנכנסים למבנה. כשהן מאתרות מבקר עם חום גבוה, המערכת נועלת את כל הדלתות, מנטרת את המבקר ועוקבת אחריו, ומתריעה בפני כל הדיירים שהמבנה נכנס למתכונת של סגר זמני. זה רעיון שנולד בעקבות הקורונה ושלהערכתנו יישאר בבית האבות לתמיד".

מערכת Care Home המלאה
מערכת Care Home המלאה

הקורונה גם משפיעה על מפת הדרכים של החברה: רק בינואר 2020 היא השיקה את חיישן המיקום מבוסס מכ"ם, אשר סורק את החדר ויודע מיידית האם הנבדקים נפלו והיכן הם מצויים. כעת, כאשר גם חולים הם שוק יעד, החברה נמצאת בשלבים מתקדמים של הוספת מימד נוסף: מדידת פרמטרים רפואיים של האדם הנבדק, כמו דופק לב למשל.

ייצור באופקים של 50 מיליון מערכות בשנה

חברת אסנס היא יצרנית אלקטרוניקה גדולה המוכרת בעולם יותר מאשר בארץ. היא הוקמה בשנת 1994 על-ידי ד"ר חיים אמיר, ופועלת בתחום ה-IoT מבוסס-ענן בעיקר בשוק מערכות האבטחה והאזעקה והבית החכם. החברה מעסיקה כ-350 עובדים, מתוכם כ-300 עובדים במרכז הפיתוח והמטה בהרצליה פיתוח. בנוסף, היא מייצרת את המערכות בקו ייעודי של חברת flex אשר פועל מהמפעל של פלקס באופקים, אשר מייצר עבורה כ-50 מיליון מערכות אבטחה בשנה.

אחת מהסיבות לאלמוניותה היחסית נעוצה בעובדה שהחברה מייצרת מערכות עבור חברות המספקות שירותי שמירה ואבטחה, דוגמת Verisure האירופית ו-G4S העולמית, אשר מספקות אותן ללקוחות עם הלוגו שלהן. לפני כ-10 שנים היא זיהתה הזדמנות להתאים את הטכנולוגיות שלה לשוק חדש של ניטור קשישים, במטרה לסייע להם להמשיך בחיים עצמאיים. גם כאן היא פועלת ברוב המקרים בשיתוף פעולה עם ספקי השירותים, כמו חברות אבטחה או ספקי שירותי תקשורת וספקי שירותי בריאות. "אנחנו מאמינים בשותפויות אסטרטגיות ובעבודה במתכונת של B2B2C".

הטכנולוגיה מסייעת להיאבק בבדידות

בכל המערכות שהיא מספקת לניטור חולים או קשישים, החברה נמנעת משימוש במצלמות כדי לא לפגוע בפרטיותם. "גם העיבוד נעשה בקצה, כדי לא להעביר אל הענן מידע הפוגע בפרטיות. הרבה מאוד מהמידע מתקבל באמצעות ניתוח דפוסי התנהגות. כך למשל, אנחנו בונים תרחיש יומי (Day Story), המבטא את תבנית ההרגלים של האדם.

"כשהתבנית מתחילה להשתנות, אנחנו יכולים לקבל התראות. לדוגמא, המערכת מבצעת הצלבה בין קימה מרובה לשירותים ודילוג על ארוחות – ויודעת להפיק מזה מידע המספק למשפחה או מטפלים הרפואיים התרעה על התפתחות בעיה רפואית. זה מידע שלא מבוסס על פעולה אקטיבית של המבוגר ולא על מקרה חירום.

"פיתחנו יכולות זיהוי קולי המאפשרות לקרוא לעזרה. התברר לנו מהלקוחות, שהבדידות היא אחת מבעיות הקורונה הגדולות ביותר. יש מצבים שבהם כמעט ואין לחולים או לקשישים קשר אנושי, ולכן רבים מהם פונים אל המוקד רק כדי שיוכלו לשוחח אם מישהו. כיום יש רמקולים בקופסאות הניטור המפוזרות בכל הבית, המאפשרים לקשיש לפתוח ערוץ קולי ולדבר עם ישירות המוקדן" .

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , חדשות , מכשור רפואי , משבר הקורונה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: IOT , אבטחה