בלעדי ל-Techtime: מגל במגעים מתקדמים לרכישת שתי חברות

16 אוגוסט, 2020

החברה חתמה עם החברות על מזכר הבנות בלתי מחייב (LOI) וצופה כי העסקאות עשויות להבשיל עוד השנה. אילוצי הקורונה הובילו לירידה של 26% בהכנסות חטיבת הפרויקטים ברבעון השני. "פרויקטים מחייבים מפגשים אישיים"

חברת מגל (Magal) מצהירה כבר תקופה ארוכה כי אחת ממטרותיה היא להוציא לפועל מספר רכישות שיחזקו את הפורטפוליו הטכנולוגי ומנועי הצמיחה שלה. ל-Techtime נודע כי המאמצים הללו עלו הילוך וכי מגל הגישה באחרונה הצעות רכש לשתי חברות, וכי הצדדים נכנסו לתהליך אינטנסיבי, לרבות בדיקת נאותות, על בסיס מסמך עקרונות בלתי-מחייב (LOI).

בעבר הצהירה מגל כי היא מקצה למהלך כמה עשרות מיליוני דולרים. בקופת המזומנים שלה יש, נכון לסוף הרבעון השני, כ-56.4 מיליון דולר. בשיחת הוועידה שהתקיימה בשבוע שעבר לאחר פרסום הדו"ח הרבעוני
התייחס מנכ"ל החברה דרור שרון לנושא ואמר: "מטרת הרכישות שעל הפרק היא להצטייד בטכנולוגיה שתמנף את היכולות הקיימות שלנו ותוסיף חדשנות ומומחיות. אנחנו מקווים להשלים עסקה אחת או שתיים עוד השנה."

מגל החלה לפעול בארבעה וורטיקלים חדשים, שסומנו על ידי החברה כמנועי צמיחה אסטרטגיים, ובהם לוגיסטיקה, תשתיות קריטיות, נפט וגז ומתקני כליאה, וייתכן כי הרכישות המדוברות קשורות לתחומים האלה. למעשה, חטיבת המוצרים של מגל היא תוצר של רכישת חברת Senstar הקנדית מדיימלר-בנץ בשנת 1997.

הקורונה פגעה בחטיבת הפרויקטים

הכנסותיה של מגל ברבעון השני הסתכמו ב-16.4 מיליון דולר, ירידה של 16.7% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2019. הפעילות של מגל מחולקת לחטיבת מוצרים וחטיבת פרויקטים. משבר הקורונה השפיע במידה שונה על פעילות שתי החטיבות, כאשר הכנסות חטיבת הפרויקטים צנחו ב-26% ואילו הכנסות חטיבת המוצרים ירדו ב-4% בלבד.

"חטיבת הפתרונות המשולבים של מגל הושפעה במידה רבה יותר מחטיבת המוצרים Senstar, וזאת מאחר שעסקאות של פרויקטים תלויה במפגשים אישיים ואינטראקציה בינאישית תכופה עם צוותים שונים. חטיבת המוצרים הושפעה במידה פחותה, הודות לתמהיל המוצרים והשווקים הגיאוגרפיים הרחב שלה."

ש"ג אלקטרוני: הגנה על בסיסים צבאיים

למרות הירידה בהכנסות, מגל הצליחה לסיים את הרבעון ברווח תפעולי של 0.8 מיליון דולר ורווח נקי של 0.2 מיליון דולר, וזאת כתוצאה מחיסכון של כ-22% בהוצאות התפעוליות. בתחילת החודש דיווחה מגל על זכייה משמעותית של חטיבת המוצרים שלה, לאספקת מערכות אבטחה בהיקף של 6.5 מיליון דולר להגנה על נכסים צבאיים הפרוסים בשטח. החברה תספק מערכות התרעת חדירה, מצלמות אבטחה ואמצעים אלקטרוניים נוספים.

חברת מגל מעסיקה כ-600 עובדים ברחבי העולם, ומפעילה ארבעה מרכזי פיתוח, שניים בקנדה, אחד בישראל ואחד בארצות הברית. פעילות החברה מחולקת לשתי חטיבות עיקריות: מוצרים ופרויקטים. בתחום המוצרים, מגל מפתחת חיישנים אלקטרו אופטיים להתראה מפני חדירה, ותוכנות לניהול ואנליטיקה של מערכי וידאו ואבטחה במתחמים רגישים ומתקני תשתית קריטית. חטיבת הפרויקטים משמשת כקבלנית לתכנון והקמת מערכי אבטחה באתרים רגישים במתכונת של Turn-Key, ומשתמשת גם בטכנולוגיות חיצוניות. בין השאר היא פרסה את אמצעי האבטחה האלקטרו-אופטיים לאורך גדר הגבול עם מצרים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חדשות , מיזוגים ורכישות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: דרור שרון , מגל