סובארו הטמיעה FPGA של זיילינקס במערכות ADAS החדשות

23 אוגוסט, 2020

המערכת מבוססת על עיבוד מידע המגיע משתי מצלמות סטריאופוניות. כל פעולות העיבוד של המערכת יבוצעו באמצעות רכיב מיתכנת מרובה מעבדים (MPSoC) ממשפחת UltraScale+ של זיילינקס

חברת סובארו התקינה את השבב המיתכנת UltraScale+ MPSoC של חברת זיילינקס (Xilinx) בדור החדש של מערכות עזר בטיחותיות לנהג (ADAS) ממשפחת EyeSight. המערכת החדשה תותקן בשלב הראשון בדגמי ה-SUV של סובארו ממשפחת Levorg. המערכת מספקת יכולות בקרת שיוט, שמירה על נסיעה בנתיב, ובלימת חירום להימנעות מפני תאונות. המערכת של סובארו מבוססת על צילום סטריאופוני המיוצר על-ידי שתי מצלמות בו-זמנית.

מחשב המערכת מנתח את שתי התמונות ומייצר "ענן" תלת-מימדי של נקודות המייצגות את סביבת הרכב. לדברי הטכנולוג הראשי של חברת סובארו, טטסו פוג'ינוקי, אחד מהשיקולים בבחירת ה-MPSoC של זיילינקס היה בעובדה שמדובר ברכיב העומד בכל תקני תעשיית הרכב, "ולכן הוא מקצר עבורנו את מסלול קבלת הסמכת ASIL". המערכות החדשות זמינות ביפן כבר מהחודש הזה (אוגוסט 2020). הרכיב המיתכנת של זיילינקס בנוי בתהליך של 16 ננומטר.

למעשה, סובארו מחליפה רכיב ASIC ייעודי במעבד מיתכנת מהקטגוריה הייחודית של רכיבים מיתכנתים מרובי-מעבדים (MPSoC) של זיילנקס (דיאגרמת המלבנים למטה), המיוצרים בחברת TSMC מטרנזיסטורי FinFET. הם כוללים מעבד 64 סיביות מרובע ליבות מסוג ARM Cortex-A53, מעבד בעל שתי ליבות מסוג ARM Cortex-R5, מודול גרפי מסוג ARM Mali, מודול אבטחה להגנה על הרכב, זיכרונות פנימיים ממשקי, מעבד וידאו תקשורת ומודול מיתכנת (FPGA) גדול מאוד ממשפחת UltraScale.

הרכיבים קיבלו את התיוג XA לאחר שעברו את הסמכת תעשיית הרכב לתקני AEC-Q100 ולשימוש ברכב אוטונומי ברמת ISO26262 ASIL-C. זיילינקס מסרה שהיא עובדת כיום עם כ-200 חברות מתחום תעשיית הרכב (יצרניות וספקיות פתרונות), וסיפקה להן כ-190 מיליון רכיבים מיתכנתים בטכנולוגיות 28/16 ננומטר, בהם כ-75 מיליון רכיבי שהוטמעו במערכות ADAS. בין הלקוחות שלה בתחום: דיימלר, סובארו, היטאצ'י, קונטיננטל, מאגנה ועוד. בשנת 2020 היא תספק להערכתה כ-19.3 מיליון רכיבים מיתכנתים לתעשיית הרכב העולמית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות

פורסם בתגיות: ADAS , FPGA , XILINX , זיילינקס