קבוצת רוטנברגר תבצע דיגיטציה של מפעלי הייצור באמצעות פלטפורמת 3d Signals

8 ספטמבר, 2020

הקבוצה הגרמנית כוללת יותר מ-65 חברות בתחום הצנרת. 3d signals פיתחה פלטפורמה לדיגיטציה של מפעלי ייצור והשלימה התקנה ראשונה במפעל של הקבוצה. לקוחות ראשונים לחברה הישראלית בספרד ובאיטליה

חברת 3d Signals מכפר-סבא, שפיתחה פתרון לדיגיטליזציה, ניטור ואנליזה של מכונות בקו הייצור, השלימה באחרונה מסע התקנות בשורה של מפעלי ייצור תעשייתיים בגרמניה, והרחיבה את מעגל לקוחותיה במדינה שמהווה כיום את שוק הפעילות הראשי של החברה. הלקוח החדש המשמעותי ביותר של החברה הוא קבוצת רוטנברגר (Rothenberger Group), שהודיעה כי בכוונתה לאמץ את הפתרון של 3d Signals במפעלי הייצור של החברות השונות הנכללות בקבוצה.

3d Singals ביצעה החודש התקנה של הפלטפורמה שלה במספר מכונות במפעל של אחת מחברות-הבת של הקבוצה, לאחר התקנה מוצלחת בחברת בת אחרת, העוסקת בייצור חלקים לתעשיית הרכב והתעופה, לפני כחצי שנה. קבוצת רוטנברגר, שהוקמה בסוף שנות ה-40', כוללת כיום כ-65 חברות ומפעלים לייצור ציוד, מכונות וחלקים לתעשיית השרברבות והצנרת, ויש לה גם מפעלים בתחומי הבנייה והפלסטיקה. הכנסותיה ב-2019 הסתכמו ב-350 מיליון אירו והיא מעסיקה כ-8,000 עובדים. ב-3d Signals מקווים כי שיתוף הפעולה עם קבוצת רוטנברגר יוביל להתקנה החיישנים שלה באלפי מכונות במפעלי הקבוצה.

הדרך הפשוטה למהפיכת Industry 4.0

מגזר התעשייה בגרמניה הוא מהגדולים והמתקדמים בעולם, ומתרכז בענפים כמו ייצור מכונות כבדות, רכב, אלקטרוניקה, הנדסה וכימיקלים. 3d Signals פועלת בגרמניה באמצעות חברת-בת מקומית, ומתכוונת  להרחיב את כוח האדם בגרמניה כדי לתת מענה לגידול בביקושים.  במקביל, בחברה מדווחים על לקוחות ראשונים בספרד ובאיטליה.

סמנכ"לית השיווק של החברה דניה גולן אמרה ל-Techtime: ״לאחר התאוששות מההלם הראשוני שנגרם בעקבות התפרצות הקורונה, אנו רואים עלייה בביקושים לדיגיטליזציה של מפעלים, וזאת לאור ההבנה של מנהלי ייצור שמידע מרצפת הייצור בזמן אמת הינו הכרחי על מנת להתייעל ולהתמודד בהצלחה עם שינויים בביקושים ובמחירים, הנגרמים במשבר שכזה, וודאי וודאי כאשר המנהל נדרש לנהל מרחוק צוות שנמצא במפעל ועובד בקפסולות תוך שמירה על ריחוק חברתי״

3d Signals, שהוקמה ב-2015, פיתחה פלטפורמה המאפשר למפעלים לבצע בצורה פשוטה, חסכונית ובלתי פולשנית טרנספורמציה ממפעל "טיפש" למפעל "חכם". הפלטפורמה מתבססת על חיישנים חיצוניים כדוגמת מד זרם או חיישנים אקוסטיים המותקנים באופן חיצוני למכונת הייצור, ומלמדים  אם המכונה פועלת או לא. החיישנים מייצרים נתונים ומספקים את שכבת הדיגיטציה הבסיסית עבור קו הייצור: אילו מכונות עובדות ואילו לא, וכמה זמן עבדה כל מכונה לאורך המשמרת. המידע מוצג בממשק ניטור אחד (dashboard) לכל המפעל.

בחברה מסבירים כי המידע הבסיסי הזה בפני עצמו מספיק כדי לחולל שינוי משמעותי בניהול קו הייצור ושיפור התפוקה. בתעשייה מעריכים שיעילות הייצור הממוצעת לפי מדד OEE – Overall Equipment Effectivness הינה 60% בלבד. הפער בין התפוקה בפועל לתפוקה המקסימלית מיתרגם להפסדי עתק בשנה. על פי 3d Signals, לקוחות החברה דיווחו על שיפור של עד 30% בתפוקת הייצור בתוך 3 חודשים מרגע הפעלת הפלטפורמה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בקרה וציוד תעשייתי , חדשות

פורסם בתגיות: Industry 4.0