אריקסון רוכשת את Cradlepoint ב-1.1 מיליארד דולר

22 ספטמבר, 2020

חברת Cradlepoint מאיידהו, ארה"ב, מספקת תוכנה וחומרה המשמשים להקמת רשתות תקשורת נתונים אלחוטיות המבוססות על תשתיות 4G ו-5G. לקוחותיה המרכזיים: ארגונים מסחריים, ציי רכב וגופי ביטחון והצלה

בתמונה למעלה: מתאם Cradlepoint 5G להקמת רשת נתונים אלחוטית ארגונית

חברת אריקסון (Ericsson) חתמה על הסכם לרכישת חברת Cradlepoint האמריקאית תמורת 1.1 מיליארד דולר במזומן. חברת Cradlepoint הוקמה בשנת 2006 ומספקת מערכות Wireless Edge WAN מסחריות ומוקשחות. המוצרים של החברה כוללים תוכנת רשת מקומית רחבת היקף, ונתבים ברמה ארגונית וברמת האבזר הבודד, המאפשרים לבנות רשת תקשורת נתונים על-גבי התשתית הסלולרית. הלקוחות של החברה כוללים חברות המפעילות שירותים מבוססי IoT, דוגמת רשתות של מכונות ממכר, כספומטים ותשתיות עיר חכמה, וכלה בלקוחות המקשרים נכסים ניידים, כמו גופי ביטחון והצלה, ציי רכב ועוד.

החברה נמצאת בתהליך התאמת המוצרים שלה אל רשתות הדור החמישי, לאור הנחת העבודה שלה שקצב הנתונים הגבוה והמחיר האחיד (Flat) של התקשורת בעידן הדור החמישי, יביאו לגידול דרמטי בהיקף השימות ברשתות תקשורת נתונים אלחוטיות. אריסון הסבירה שהעיסקה נועדה לחזק את האסטרטגיה שלה, הממוקדת בשוק הארגוני של רשתות 5G. אריקסון נסחרת בנסד"ק לפי שווי של כ-35.9 מיליארד דולר. היא תממן את העיסקה מקופת המזומנים שלה, ותשלם את הסכום עם השלמת העסקה, בסוף 2020.

החברה לא תמוזג בתוך אריקסון. היא תמשיך לפעול כחברה עצמאית בבעלות מלאה של אריקסון, ממתקניה הקיימים באיידהו, תחת ההנהלה הנוכחית ועם 650 העובדים הנוכחיים. בשנת 2019 הסתכמו המכירות של קריידל-פוינט בכ-135 מיליון דולר. שיעור הריווחיות שלה הוא 61%. להערכת אריקסון העיסקה תפחית את הריווחיות שלה בכ-1% בשנים 2021 ו-2022. להערכת אריקסון, Cradlepoint היא אחת מהחברות המובילות בשוק רשתות תקשורת הנתונים האלחוטיות לתשתיות 4G/5G, שהוא שוק מתפתח הצומח בקצב של 25%-30% בשנה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דור חמישי , חדשות , מיזוגים ורכישות , תקשורת , תקשורת אלחוטית

פורסם בתגיות: 5G , אריקסון