נובה צפויה לדווח על הכנסות שיא ברבעון השלישי

13 אוקטובר, 2020

הודיעה על גיוס הון בהיקף של 175 מיליון דולר בהנפקת אג"ח להמרה. החברה פרסמה דו"ח מקדמי להכנסות שיא רבעוניות של 68-70 מיליון דולר, שהן גבוהות בהרבה מהתחזית שהחברה נתנה לפני מספר חודשים

כחודש לפני פרסום הדו"ח הרשמי לרבעון השלישי, פרסמה חברת נובה (Nova) מרחובות, המייצרת ציוד בדיקה לתעשיית השבבים, דו"ח מקדמי שלפיו הכנסותיה ברבעון השלישי צפויות להגיע לשיא של 68-70 מיליון דולר. נתון גבוה משמעותית מהתחזית של החברה מלפני מספר חודשים, להכנסות של 58-66 מיליון דולר. ברבעון השני הכנסותיה של נובה הסתכמו ב-62.8 מיליון דולר.

נראה כי התוצאות הללו משקפות הן את הצמיחה המואצת של שוק הסמיקונדקטור חרף משבר הקורונה, והן את המיצוב של נובה בתעשייה כאחת הספקיות המובילות של מערכות בדיקה לתהליכי הייצור המתקדמים של 7 ננומטר ומטה. בשבוע שעבר היא דיווחה שאחד מיצרני הזיכרונות הגדולים בעולם בחר במערכת הבדיקה האופטית שלה, Prism, להתקנה במספר מתקני ייצור מתקדמים.

שנת 2020 מסמנת מפנה חיובי בפעילותה העסקית של נובה, לאחר שסיימה את 2019 עם ירידה של 10% בהכנסות על רקע ההאטה שנרשמה באותה תקופה בשוק הזיכרונות. ואולם, ההסתמכות הגוברת על תהליכי ייצור מתקדמים יותר בתעשיית השבבים, בעיקר עבור רכיבים ליישומי דור חמישי, בינה מלאכותית ומרכזי נתונים, מחזירים אליה לקוחות רבים.

גיוס של 175 מיליון דולר

בתוך כך, החברה הודיעה היום על כוונתה לגייס כ-175 מיליון דולר באמצעות הנפקה פרטית של אגרות-חוב להמרה למשקיעים מוסדיים לפירעון באוקטובר 2025 בריבית של 0%. אג"ח תומחרו לפי מחיר של 74.6 דולר למניה, המייצגים פרימיום של כ-27.5% ביחס למחיר המנייה בשוק, העומד כיום על כ-58.7 דולר. נובה נסחרת בתל אביב ובנסד"ק לפי שווי שוק של כ-1.64 מיליארד דולר.

אגרות חוב להמרה מקנות לבעלי האג"ח את הזכות להמיר את החוב למניות לפי התמחור שנקבע מראש, כשההנחה שלהם היא שמחיר מניית החברה במועד הפירעון יהיה גבוה משמעותית מהמחיר והם יוכלו לגזור את הרווח מפער המחיר. הנפקת אג"ח להמרה הפכה לכלי נפוץ מאוד בקרב חברות טכנולוגיה לגיוס הון, בייחוד על רקע הריבית האפסית והמדיניות המוניטרית המרחיבה של הבנק הפדראלי. בחודש שעבר ביצעה סולאר-אדג' גיוס של 500 מיליון דולר באמצעות אג"ח להמרה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חדשות , סמיקונדקטורס , ציוד בדיקה

פורסם בתגיות: אג"ח , נובה