סולאר-אדג' גייסה 550 מיליון דולר

23 ספטמבר, 2020

הנפיקה של אג"ח להמרה לפי מחיר של 277 דולר למניה, לפקיעה בחודש ספטמבר 2025. אנליסט אופנהיימר: "חברות טכנולוגיה בצמיחה מעדיפות לגייס הון בשוק האג"ח ולא בשוק המניות"

חברת סולאר-אדג' הודיעה היום (ד') כי גייסה סכום של כ-550 מיליון דולר באמצעות הנפקה פרטית של אגרות-חוב להמרה למשקיעים מוסדיים. לחתמים תינתן אופציה לרכוש אג"ח נוספות בהיקף של עד 82 מיליון דולר בתוך 13 יום ממועד ההנפקה. אגרות החוב לא יישאו ריבית ויפקעו בספטמבר 2025, אז יוכלו בעלי האג"ח לפדות את החוב במזומן או להמירו למניות.

אגרות החוב תומחרו לפי מחיר של 277.8 דולר למניה, כ-50% מעל מחיר הנעילה אתמול. משמע, שבמועד הפקיעה ב-2025 יוכלו בעלי האג"ח להמיר את החוב למניות לפי התמחור הזה, כשההנחה שלהם היא שמחיר מניית סולאר-אדג' יהיה גבוה משמעותית. נכון לסוף הרבעון השני, היו בקופת המזומנים של סולאר-אדג' 592 מיליון דולר, בהשוואה ל-467 מיליון דולר שנה קודם לכן.

טרנד האג"ח של חברות הטכנולוגיה

הנפקת אג"ח להמרה הפכה לכלי נפוץ מאוד בקרב חברות טכנולוגיה לגיוס הון, בייחוד על רקע הריבית האפסית והמדיניות המוניטרית המרחיבה של הבנק הפדראלי. גם הישראליות בנסד"ק ביצעו בחודשים האחרונים גיוסים מהסוג הזה. בנובמבר 2019 גייסה חברת סייברארק (CyberArk) כ-500 מיליון דולר באמצעות הנפקת אג"ח להמרה עם פרמייה של 37.5%, אמדוקס גייסה במאי 2020 כ-500 מיליון דולר בפרמיה של 43%, וחברת נייס (Nice) גייסה בחודש שעבר כ-400 מיליון דולר בפרמיה של 37.5%.

סרגיי וסצ'ונוק, אנליסט בכיר באופנהיימר ישראל, הסביר ל-Techtime: "חברות טכנולוגיה בצמיחה נמנעות כיום מגיוס הון בהנפקת מניות, ומעדיפות לעשות זאת דרך שוק האג"ח, שהוא גדול לאין שיעור משוק המניות. היתרון הוא שניתן כך לגייס הון גדול יותר, בעלויות נמוכות – ומבלי לגרום לדילול משמעותי של בעלי המניות הקיימים".

האזינו לשיחה עם סרגיי וסצ'ונוק מאופנהיימר ישראל, מתוך תוכנית הפודקאסט שלנו שעלתה בחודש יולי 2020:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , גיוסי הון , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: אג"ח , סולאר-אדג' , סרגיי וסצ'ונוק