אינוויז חשפה את חיישן ה-LiDAR מהדור השני

14 אוקטובר, 2020

הכריזה על דור חדש של חיישני LiDAR המאפשר לתעשיית הרכב לבצע מעבר חלק מנהיגה אוטונומית ברמה שתיים לרמה שלוש המתקדמת. עומר כילף: "חיישן InnovizTwo משחרר את צוואר הבקבוק של המעבר לנהיגה אוטונומית"

בתמונה למעלה: חיישן InnovizTwo החדש

חברת אינוויז (Innoviz Technologies) מראש העין הכריזה על חיישן ה-LiDAR החדש InnovizTwo, אשר מפחית ב-70% את עלות החיישנים במערכות ADAS ובכלי רכב אוטונומיים ואוטונומיים למחצה, בהשוואה לחיישן הדור הראשון InnovizOne. דוגמאות ראשונות של החיישן יהיו זמינות ברבעון השלישי של 2021. מייסד משותף ומנכ"ל החברה, עומר כילף, אמר בראיון ל-Techtime שהמוצר החדש מיועד לפתור צוואר בקבוק המעיק על התעשייה ומונע ממנה להתקדם בתחום הרכב האוטונומי.

כילף: "כיום רוב המכוניות שיש בהן יכולות אוטונומיות חלקיות פועלות במתכונת של רמה שנייה (L2) שבה הרכב יכול לשלוט בהיגוי ובתאוצה אולם היא מחייבת פיקוח של נהג אנושי. ברמה השלישית (L3) הרכב כבר מורשה לבצע חלק מהפעולות ללא פיקוח אנושי. אבל המעבר מרמה 2 לרמה 3 מתעכב בגלל שני גורמים עיקריים: יצרניות הרכב צריכות לשלב חיישנים מורכבים דוגמת LiDAR ולא מצלמות בלבד, ולבצע הרבה מאוד ניסויי שטח ובדיקות הדורשות מאמץ והשקעה גדולים.

"חיישן הדור השני שלנו מאפשר להן להתגבר על שני הקשיים באמצעות קבלת חיישן LiDAR במחיר שווה לכל נפש שניתן להתקינו בכל המכוניות לא רק ברכב יוקרתי (כיום לא מותקנים חיישני LiDAR במכוניות רמה 2). פירוש הדבר שהן יכולות להתקין אותו בהרבה מאוד מכוניות L2, ולהשתמש באותו מוצר גם בעתיד כשהן יעברו לרמת L3. בכך הן מתגברות על הרבה מאוד מבעיית הבדיקות, מכיוון שהשימוש בו במכוניות L2 יאפשר להן לבצע את כל הבדיקות הנדרשות עבור רמת L3.

עומר כילף, מנכ"ל אינוויז. שיפורים טכנולוגיים בשלושת שבבי הליבה של החיישן
עומר כילף, מנכ"ל אינוויז. שיפורים טכנולוגיים בשלושת שבבי הליבה של החיישן

"צריך לזכור שכלי הרכב ברמה 2 במילא כבר נמצאים על הכביש. באמצעות InnovizTwo הן מקבלות כמעט בחינם את התוצאות של ניסויי הדרך. בתהליך הזה יחסכו היצרניות מאות מיליוני דולרים". לדבריו, פיתוח הדור השני התאפשר באמצעות הכנסת שיפורים טכנולוגיים וביצוע אפטימיזציה בשלושת שבבי הליבה של החיישן: שבב ה-ASIC לעיבוד האותות, מערך ה-MEMS אשר מנהל את הסריקה של קרן הלייזר, ושבב הגלאי אשר מאתר את האותות החוזרים.

חברת אינוויז היא מיצרניות חיישני ה-LiDAR מצב מוצק הבודדות שהגיעו לרמת ייצור בתעשיית הרכב. חברת ב.מ.וו כבר החליטה לשלב את חיישן InnovizOne בגרסה האוטונומית של ה-SUV החשמלי חדש iNEXT, שהיא מתכננת להוציא לשוק לקראת סוף שנת 2021. עומר כילף מעריך שב.מ.וו תתחיל בהתקנת חיישני הדור הראשון, ותעבור בהמשך להתקנת חיישני הדור השני.

למידע נוסף: Innoviz

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אלקטרואופטיקה , חדשות , רכב אוטונומי , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Innoviz , אינוויז