דנסו תשתמש בפלטפורמות האימות של פורטליקס

18 נובמבר, 2020

דנסו היפנית, אחת מיצרניות המערכות לרכב הגדולות בעולם, תאמץ את הפתרון של פורטליקס כחלק אינטגרלי מפיתוח מוצרי ה-ADAS שלה במרכז הפיתוח בגרמניה

יצרנית המערכות לרכב היפנית דנסו (Denso) תשתמש בפלטפורמת האימות האוטומטית של פורטליקס (Forelellix) הישראלית כחלק מתהליך הפיתוח של קו מוצרי החברה בתחום מערכות עזר בטיחותיות לנהג (ADAS) ויישומי נהיגה אוטומטית, כדי לזהות כשלים ובאגים בשלב מוקדם ולוודא כי המערכות עומדות בדרישות הבטיחות והרגולציות לפני היציאה לשוק. הבחירה בפלטפורמה של פורטליקס הגיעה לאחר פיילוט שערכו החברות בתחילת השנה.

דנסו נחשבת לאחת מהיצרניות הגדולות בעולם של מערכות לרכב (Tier-1). ב-2018 הסתכמו הכנסותיה בכמעט 50 מיליארד דולר. יצרנית הרכב טויוטה מחזיקה בכ-25% מדנסו והיא גם הלקוחה העיקרית שלה. ב-2016 הקימה דנסו בעיר לינדאו (Lindau) שבגרמניה מרכז פיתוח ייעודי, Denso ADAS, המתמקד בפיתוח טכנולוגיות חישה ואלגוריתמיקה לזיהוי תמונה עבור מערכות ADAS ונהיגה אוטונומית. השימוש בפלטפורמה של פורטליקס יתבצע במרכז הפיתוח בגרמניה.

השראה מפלטפורמות לאימות תכנון שבבים

חברת פורטליקס פיתחה את טכנולוגיית Foretify, המשמשת לאימות התכנון של כלי-רכב אוטונומיים ומבוססת על שפת תרחישים ייעודית לרכב אוטונומי המיועדת לבדוק את עמידת מערכות הרכב בדרישות ההנדסיות והרגולטוריות. הדבר מאפשר לבצע בדיקה מקיפה במחשב של מיליארדי תרחישים, ועל-ידי כך לקצר דרמטית את היקף בדיקות הכביש שהרכב צריך לעבור כדי לקבל הסמכה.

פורטליקס נוסדה על ידי יואב הולנדר, זיו בנימיני וגיל אמיד, המוכרים כחלוצים בתחום האימות של תכנוני שבבים. הם המציאו את גישת Coverage Driven Verification אשר נמצאת כיום בשימוש נרחב בתעשיית השבבים, ושימשה כמסגרת הרעיונית לאימות התכנון של מערכות עזר מתקדמות לנהג (ADAS) ומערכות נהיגה אוטונומית.

בחודש שעבר רכשה פורטליקס את חברת Metamoto מקליפורניה, אשר פיתחה תוכנה מבוססת ענן לביצוע סימולציה של תוכנות המפעילות מערכות אוטונומיות. העסקה תאפשר לבצע את הבדיקות בענן תוך שימוש במשאבי העיבוד הכמעט בלתי מוגבלים בענן, ועל-ידי כך לבדוק מיליארדי תרחישים ולקצר דרמטית את היקף בדיקות הכביש שהרכב צריך לעבור כדי לקבל הסמכה. העיסקה גם מאפשרת לפורטליקס לפתח מודל עסקי חדש המבוסס על מתן שירותי בדיקות בענן.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: דנסו , פורטליקס