אלקטריאון ופולקסוואגן ישתפו פעולה בפיילוט כביש חשמלי של ממשלת גרמניה

4 פברואר, 2021

הכביש ייסלל במכון הכבישים הלאומי ליד קלן, והמקלט של אלקטריאון יותקן במכונית של פולקסוואגן. אלקטריאון מקימה חברת-בת בגרמניה בראשות מנהל בכיר מטויוטה

אלקטריאון וויירלס (Electreon) נבחרה לספק את תשתית הכביש החשמלי שפיתחה לפרויקט eCharge, במימון ממשלת גרמניה, שמטרתו לבחון את ההיתכנות הכלכלית והטכנולוגית של כבישים המבצעים טעינה אלחוטית של סוללת הרכב תוך כדי נסיעה. אלקטריאון זכתה במכרז כחלק מקונסורציום שכולל בין היתר את פולקסוואגן ואת חברת התשתיות Eurovia, שעימה חתמה אלקטריאון על הסכם שיתוף פעולה באוקטובר 2020. הפרויקט זכה למימון בגובה של 1.8 מיליון אירו מממשלת גרמניה.

תשתית הכביש החשמלי תיבנה במתקן ליד העיר קלן של רשות הכבישים הלאומית של גרמניה. הפיילוט יבחן היבטים טכנולוגיים וכלכליים כדוגמת יציבות הכביש, האפשרות לחבר אותו למקור אנרגיה מתחדשת, אינטגרציה בכלי-רכב קיימים, מערכת תשלום ומספר מודלים כלכליים. במסגרת הפרויקט, המקלט של אלקטריאון יותקן במכונית חשמלית מתוצרת פולקסוואגן.

בתוך כך, אלקטריאון מודיעה כי תקים חברת-בת בגרמניה, וזאת לאור התמיכה של הממשלה הגרמנית בקידום טכנולוגיית הכביש החשמלי, כחלק מהמאמץ לעבור לתחבורה נקייה יותר. בראש חברת-הבת בגרמניה יעמוד ד"ר אנדראס וונדט (Andreas Wendt), שעמד בראש פרויקט הטעינה האלחוטית של טויוטה. 

חברת אלקטריאון מבית ינאי פיתחה טכנולוגיה של כביש חשמלי אשר טוען את סוללות הרכב החשמלי במהלך נסיעתו על המקטע החשמלי. היא מבוססת על שימוש בסלילים מגנטיים המוטמנים מתחת לנתיבי הנסיעה וטוענים את המטענים של כלי הרכב באופן אלחוטי, באמצעות השראה מגנטית. הדבר מסייע להפחית משקל כלי הרכב החשמליים, מאחר ויש צורך בסוללה קטנה יחסית. המערכת כוללת יחידת ניהול הממוקמת בצדי נתיבי התנועה בכביש החשמלי, ויחידת מקלט בגחון כלי-הרכב.

החברה דיווחה במרץ האחרון על  השלמת אינטגרציה מלאה של המערכת בכביש ציבורי באי גוטלנד בשבדיה וביצעה בהצלחה ניסוי טעינה אלחוטית דינמית וסטטית של משאית חשמלית כבדה המצוידת במקלטים פרי פיתוחה. לאחרונה היא דיווחה על תחילת פיילוט ישראלי בשיתוף עם חברת דן ועיריית תל אביב-יפו: סלילת כביש חכם עם תשתית להטענת אוטובוסים חשמליים על מקטע באורך של 2 ק"מ שמתוכו קטע הכביש החשמלי יהיה כ-600 מטר ויקשר בין תחנת הרכבת לבין אוניברסיטת תל אביב. אלקטריאון נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי שוק של כ-2.7 מיליארד שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אנרגיה וסביבה , חדשות

פורסם בתגיות: אלקטריאון , גרמניה , כביש חשמלי , פולקסווגן