בירד אירוסיסטמס נכנסת לתחום הגנת התשתיות

14 פברואר, 2021

החברה הביטחונית תשיק את חבילת ההגנה החדשה ביריד IDEX באבו-דאבי. היא כוללת כוח משימה המשלב אמצעי תצפית וניטור באוויר, בים וביבשה. "מרגש להציג באבו-דאבי תחת דגל ישראל"

חברת בירד אירוסיסטמס (BIRD Aerosystems) מהרצליה תשיק ביריד הביטחוני IDEX באבו-דאבי, שייפתח בשבוע הבא, חבילת הגנה ייעודית למתקני תשתית אסטרטגיים כדוגמת שדות נפט, גז, מתקני חשמל, נמלים ועוד. במסגרת הפתרון החדש, בירד מעמידה לשירות הלקוח כוח משימה מלא, הכולל אמצעי תצפית, ניטור ואבטחה באוויר, בים וביבשה, ומפקדה היודעת לייצר תמונה מודיעינית בזמן אמת ולהגיב לאיום.

לבירד יש שני קווי מוצרים עיקריים: היא מפתחת מערכות הגנה אקטיביות לכלי-טיס ומספקת כוחות משימה לצרכי תצפית, פיקוח ומודיעין (ASIO). עד כה, בתחום כוחות המשימה, התמחתה בירד בעיקר בעולמות הסיור הימי כמענה לאיומים כמו שוד ספינות סוחר והברחת גבולות. החבילה החדשה כוללת, לצד הכיסוי האווירי, גם שימוש בכלי-שיט ואמצעי גילוי ואבטחה קרקעיים.

בשיחה עם Techtime מספר מנהל השיווק של החברה, שאול מזור, כי מדובר בפתרון שגובש בשנים האחרונות בעקבות צורך מצד הלקוחות. "ישנה עלייה בדרישה באזורים שונים באפריקה, מזרח אירופה, אסיה ואפילו במזרח התיכון לאבטחה יותר רחבה על תשתיות קריטיות. למעשה, עשינו לאורך השנים מספר פרויקטים כאלה מול חברות נפט לאומיות ונמלים, והבנו שזה פתרון שיש בו צורך אמיתי. זוהי קונפיגורציה חדשה של פתרון הסיור הימי שלנו, פתרון כוללני יותר אשר נוגע גם בהגנה היקפית."

בתחום כוחות המשימה, בירד משמשת כאינטגרטורית, אשר תופרת ללקוח את חבילת ההגנה הנדרשת לו, וגם כמי שמספקת בפועל את השירות ומנהלת בשטח את כוח המשימה. התשתית הטכנולוגית שמאפשרת את ההתרחבות הזו של בירד גם לעולמות היבשה והים, היא מערכת איסוף מודיעין וניהול משימה חדשה שהחברה פיתחה, ואשר מאפשרת לאחד מידע ממערכות אוויריות, ימיות וקרקעיות, ולתכנן משימות על סמך מודיעין רב-שכבתי ממקורות רבים יותר כגון מכ"מים קרקעיים, מצלמות אבטחה, מל"טים ורחפנים, ספינות וכלי-רכב. "נדרשת תפיסה מערכתית של שליטה ובקרה, שתדע לשלב את הקרקע, האוויר והים. אנחנו מספקים פתרון מערכתי שיודע לאחד את כל הסגמנטים לתמונת מצב אחת."

האיום – איראני, הפתרון – ישראלי

IDEX נחשב ליריד הביטחוני החשוב של האזור, והשנה הוא ירכז תשומת לב רבה במיוחד, מעצם היותו היריד הביטחוני היחיד המתקיים במתכונת רגילה בשנת הקורונה. זו גם תהיה הפעם הראשונה שבה היריד פותח את שעריו לחברות הביטחוניות הישראליות לאחר החתימה על הסכמי הנורמליזציה, וצפויה להיות שם נציגות ישראלית נכבדה. מזור: "אנחנו מאוד גאים ונרגשים להופיע שם בפעם הראשונה תחת דגל ישראל."

יריד IDEX מתקיים בשיתוף ובתמיכת הצבא האמירתי ובחסות נשיא איחוד האמירויות ח'ליפה בן זאיד, המשמש גם כמפקד העליון של הצבא. מלבד החשיבות ההיסטורית מהזווית הישראלית, אחד הנושאים שיעמדו במוקד השנה נוגע לאיומים הקונקרטיים שמולם מתמודדות מדינות המפרץ, בעיקר מצד איראן, איום  שזכה להמחשה ברורה בפיצוץ מתקני הזיקוק בסעודיה ב-2019. "אנחנו מזהים במדינות המפרץ רגישות לנושא של תשתיות לאומיות.  האיומים מצד איראן ושלוחותיה גורמים לכולם להיות על המשמר. הפתרון שלנו מביא ערך מוסף מאוד גבוה, ועל כן אבו-דאבי הינה המקום האידיאלי להשיק אותו."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , חדשות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: BIRD Aerosystems , IDEX , אבו-דאבי