ביידן מגבש תוכנית התמודדות עם המחסור בשבבים

14 פברואר, 2021

תתפרסם במתכונת של צו נשיאותי. 21 מנהלי חברות שבבים בארה"ב ביקשו מהנשיא להציל את התעשייה האמריקאית. "משקלה של ארה"ב בייצור השבבים בעולם הצטמק מכ-37% בשנת 1990 - לכ-12% כיום"

הממשל החדש של הנשיא ביידן מגבש תוכנית שתאפשר להתגבר על בעיית המחסור ברכיבים אלקטרוניים, במיוחד מחסור בשבבים (Semiconductors), על-מנת לצמצם את הפגיעה בתעשייה האמריקאית הנגרמת עקב המחסור. בתדריך לעיתונות בסוף השבוע שערכה דוברת הבית הלבן, ג'יין סאקי, היא מסרה שהממשל החל לבחון את סוגיית המחסור בשבבים. "אנחנו נמצאים כיום בתהליך של זיהוי צווארי הבקבוק אשר חוסמים את שרשרת האספקה של תעשיית השבבים, אשר פוגעים בתעשייה שלנו".

לדבריה, הבדיקה מתבצעת בשיתוף פעולה עם שותפות הסחר של ארצות הברית ועם נציגים בכירים מתעשיית השבבים. "המחסור בשבבים הוא אחד מהגורמים המרכזיים שמאחורי הצו הנשיאותי שייחתם בשבועות הקרובים, לביצוע ניתוח מקיף של שרשרת האספקה של מוצרים קריטיים. במהלך הבדיקה נחליט מה הן הפעולות המיידיות שאנחנו יכולים לנקוט בהן, החל משיפור תשתיות הייצור בארצות הברית ועד לשיתוף פעולה עם שותפות הסחר שלנו, כדי לשחרר את צווארי הבקבוק המעיקים על התעשייה".

המחסור הגובר בשבבים משבש את קווי הייצור בתחומים רבים. הבעיה קשה במיוחד בתעשיית הרכב הנמצאת בתהליך מעבר ממערכות מכניות לייצור מכוניות חשמליות ומכוניות חצי אוטונומיות ועתירות בתכולת סיליקון. בינואר 2021 דיווחה סוכנות בלומברג שחברת ג'נרל מוטורוס והאיחוד האירופי פנו אל ממשלת טאיוואן וביקשו סיוע בהבטחת אספקת רכיבים לתעשיית הרכב. להערכת חברת הייעוץ AlixPartners, המחסור בשבבים יקטין את מכירות תעשיית הרכב בשנת 2021 בכ-60 מיליארד דולר לפחות.

ארה"ב עשויה "לשלם מחיר כבד"

על הרקע הזה שלחו בשבוע שעבר 21 מנהלי חברות שבבים אמריקאיות גדולות מכתב בהול אל הנשיא ביידן, ובו הפצירו בו ליזום תוכנית מימון ומחקר רחבת היקף שתאפשר לאושש את תשתיות הייצור בארצות הברית. הם ציינו שמשקלה של ארצות הברית בייצור השבבים בעולם הצטמק מכ-37% בשנת 1990 לכ-12% כיום, בעיקר בגלל סובסידיות שממשלות זרות נתנו לתעשיות השבבים שלהן. על המכתב חתומים מנכ"לי אינטל, אנבידיה, ברודקום, AMD, אנלוג דיווייסז, קואלקום, יבמ, מארוול, זיילינקס, מייקרון ועוד.

"בניגוד לארה"ב, הממשלות הזרות הגדילו בצורה משמעותית את היקף ההשקעות שלהן במחקר ופיתוח. כתוצאה מכך מכך איבדנו את כוח המשיכה שלנו בהבאת השקעות בתחום ייצור השבבים וכיום העליונות הטכנולוגית שלנו נמצאת בסכנה, במיוחד בטכנולוגיות חדשות כמו בינה מלאכותית, 5G/6G ומחשוב קוואנטי. אנחנו מפצירים בך לכלול בתוכנית עידוד התשתיות גם תמריצים משמעותיים לייצור מקומי של שבבים, במתכונת של מענקים ו\או הנחות במס, ותמריצים משמעותיים לעידוד המחקר הבסיסי והיישומי בתחום השבבים. לנוכח המצב כיום, יש צורך במהלך דחוף ורחב היקף. אם הדבר לא ייעשה – נשלם מחיר גבוה מאוד".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: שבבים