איי-נט השלימה ניסוי שטח עם יצרנית רכב יפנית

1 מרץ, 2021

איי-נט פיתחה אפליקציית V2X המתריעה מפני תאונות בכביש. בניסוי, הנהגים הצליחו להימנע מהתנגשות בכל המקרים. יצרנית הרכב שוקלת לשלב את האפליקציה בפרויקט עיר חכמה

חברת איי-נט מובייל (Eye-Net Mobile) מנס-ציונה, שנמצאת בבעלות מלאה של חברת פורסייט (ForeSight), הודיעה היום כי השלימה ניסוי שטח מבוקר כחלק מפיילוט שהיא מקיימת עם חטיבת התחבורה החכמה של יצרנית רכב יפנית גדולה. הפיילוט נועד לבדוק את ביצועי אפליקציית הבטיחות בדרכים של איי-נט, Eye-Net Protect, כחלק מבחינת האפשרות לשלב אותה בפרויקט העיר החכמה של אותה יצרנית רכב.

הניסוי, אשר נוהל על ידי חברת BWR, התקיים בישראל ושודר בזמן אמת ליפן. לפי הודעת החברה, הניסוי עמד בכל היעדים שנקבעו. במהלך הניסוי, נבחנו מספר תרחישי תאונה במהירויות שונות, ובכלל זה גם תרחישים שבהם סכנת ההתנגשות נמצאת מעבר לשדה הראייה של הנה. מטרת הניסוי היתה לבחון את ביצועי האפליקציה ואת יכולתה לגרום לנהג לבלום מבעוד מועד ולהימנע מהתנגשות.  האפליקציה הותקנה בסמרטפון של הנהג או במערכת הבידור של הרכב.

מאיי-נט נמסר כי המערכת עמדה בהצלחה במבחן ב-95.5%. כל הנהגים קיבלו התראה כ-2.4 שניות לפני הכניסה לצומת, והצליחו לבלום כ-3 מטרים לפני נקודת הבלימה הנדרשת כדי להימנע מהתנגשות. המערכת של החברה מספקת התראה בזמן אמת לכל נהג ולכל משתמש אחר בסמארטפון, אם זה נהג אחר, הולך רכב או רוכב אופניים, על סכנת התנגשות ביניהם.

ניסוי בישראל עם אלפי משתמשים

המערכת מבוססת על קבלת דגימות GPS ממכשירי הקצה. כדי להשיג תגובה בזמן אמת ושמירה על עלות שימוש נמוכה ויכולת תמיכה במיליוני משתמשים, החברה בנתה  ארכיטקטורה שבה העיבוד נעשה רק באופן חלקי בענן, כאשר מרכיב מרכזי ממנו מתבצע במכשירי הקצה עצמם. כל סמארטפון משמש למעשה כיחידת עיבוד המחשבת את ההסתברות בכל רגע, ורק אם יש הסתברות לתאונה – נוצרת התראה.

ביולי 2019 ביצעה איי-נט בישראל, בשיתוף חברת סלולאר ישראלית, פיילוט ראשון שבחן את האפליקציה במרחב הפתוח ובשיתוף הציבור הרחב. במהלך הפיילוט הותקנה האפליקציה בכ-8,550 מכשירי סמארטפון וביצועיה נבדקו לאורך מספר ימים. המערכת עקבה אחר 35,000 שעות אדם בתנועה, וסיפקה התראות על מצבי סכנה בזמני השהייה נמוכים מ-140 מילי-שניות, הנחשבים לזמן אמת. חברת איי-נט הוקמה לפני שלוש שנים כפרויקט בתוך חברת פורסייט (Foresight), המפתחת פתרונות חישה והתראה לכלי-רכב אוטונומיים. בחודש מאי 2018 היא הפכה לחברה עצמאית בבעלות פורסייט.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות