המיזוג אושר: המסחר במניית אינוויז יחל מחר

5 אפריל, 2021

יצרנית ה-LiDAR נכנסה לבורסה דרך מיזוג עם חברת SPAC. בתוך כך, השיקה החברה פלטפורמה מוכנה הכוללת את החיישנים ואת תוכנת העיבוד והסיווג. "הבנו שיש לנו מוצר שאנחנו יכולים להציע לתעשיית הרכב כולה"

[בתמונה למעלה: מייסדי אינוויז (מימין לשמאל): אורן בוסקילה מנהל המו"פ, עומר כילף המנכ"ל והמנהל העסקי אורן רוזנצווייג]

בעלי המניות של חברת הספאק Collective Growth Corporation אישרו את המיזוג עם אינוויז הישראלית (Innoviz Technologies), מה שסולל את דרכה של אינוויז לנסד"ק. בעקבות השלמת המיזוג, צפוי מחר (שלישי) הסימול של Collective Growth בנסד"ק להתחלף מ-CGRO ל-NVIZ. מחיר המנייה של CGRO עומד היום על 9.43 דולר, נמוך מהמחיר שלפיו סוכם המיזוג בין החברות, כ-10 דולר למניה.

במסגרת עסקת המיזוג שנחתמה בין הצדדים בחודש דצמבר, משקיעים אסטרטגיים של אינוויז, כמו Magna International, Antara Capital, ביטוח הפניקס ומשקיעים מוסדיים נוספים ישקיעו בחברה 200 מיליון דולר לפי מחיר מניה של 10 דולר. ביחד עם המזומנים בהיקף של 150 מיליון דולר, מדובר בעסקת מיזוג בהיקף של 350 מיליון דולר.

פלטפורמת חישה לנהיגה אוטונומית

אינוויז פיתחה חיישן לייזר (LiDAR) הסורק את המרחב שבו נע הרכב ומייצר מפה תלת-מימדית של סביבת הרכב בדיוק גבוה, בכל תנאי התאורה ובכל תנאי מזג האוויר. חיישני LiDAR צפויים להוות מרכיב אינטגרלי בכל מערכת חישה לרכב אוטונומי, לצד מצלמות ומכ"ם. אינוויז הצליחה לפתח LiDAR במצב מוצק (Solid State) על גבי שבב סיליקון, מה שאיפשר גם לשפר את ביצועי החיישן, ובעיקר להוזיל את עלויותיו כך שיהיה מתאים לייצור המוני בתעשיית הרכב. הפתרון של החברה מבוסס על שימוש ברכיב MEMS הכולל תכנון מיוחד של מראה אשר יכולה לנוע בשני צירים, ועל-ידי כך מאפשרת ביצוע של סריקת לייזר ללא חלקים נעים.

שיתוף הפעולה המסחרי המשמעותי ביותר של אינוויז הוא עם חברת ב.מ.וו, אשר החליטה לשלב את החיישן שלה ברכב ה-SUV החשמלי החדש שלה, iNEXT, שאמור לעלות על הכביש כבר השנה.

בשבוע שעבר הכריזה אינוויז על השקה של ערכת חישה להניגה אוטונומית, Innoviz APP. מדובר למעשה בפתרון מלא, הכולל גם את חיישני ה-LiDAR של החברה וגם את תוכנת עיבוד התמונה והאלגוריתמיקה, שמסווגות את האובייקטים בכביש, כדוגמת משאית, אופנוע או הולך רגל, וגם מודדת את מהירותם. מדובר הפתרון מתממשק למערכות הרכב הקיימות ומאפשר ליצרנית רכב ליישם את הטכנולוגיה של אינוויז עבור יישומי בטיחות ונהיגה אוטונומית שונים, ללא צורך בתהליך פיתוח ואינטגרציה הדוק מול אינוויז. החברה כבר שלחה דוגמאות מן הפלטפורמה ליצרניות רכב מובילות.

בשיחה עם Techtime הסביר אחד ממייסדיי ומנכ"ל החברה עומר כילף, כי המוצר הוא תולדה של העבודה המשותפת של החברה עם יצרניות רכב. "היו יצרניות רכב שפנו אלינו וביקשו מאיתנו פלטפורמה שהן יוכלו להטמיע בדגמיהן, ועם הזמן ראינו שזה מהווה מוצר בפני עצמו שאנו יכולים להציע לתעשיית הרכב. מאחר שהמערכת מורכבת רק מרכיבים בסטנדרט של תעשיית הרכב כולה."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: SPAC , אינוויז , עומר כילף