REE ו-Navya הצרפתית יפתחו כלי-רכב אוטונומי בדרגה 4

20 אפריל, 2021

Navya מפתחת תוכנות לנהיגה אוטונומית, ופיתחה עד כה ביחד עם יצרניות אחרות רכב היסעים ורכב להובלת מזוודות

[בתמונה: רכב ההיסעים של Navya בעיר סן-קנטן]

חברת REE הכריזה על שיתוף פעולה נוסף בתעשיית הרכב, עם חברת Navya הצרפתית, המפתחת פתרונות לנהיגה אוטונומית. ביחד, שתי החברות יפתחו פלטפורמה עבור כלי-רכב אוטונומי בדרגה 4, שיתבסס על מרכב הרכב השטוח של REE ועל תוכנת הנהיגה האוטונומית של Navya. דרגה 4 היא דרגה מתקדמת של נהיגה אוטונומית, שבה הנהג לא נדרש להניח את ידיו על ההגה בכל מהלך הנסיעה אלא רק להיות מוכן להשתלט על הנהיגה במקרה חירום.

Navya מפתחת את תשתית התוכנה אשר שולטת למעשה בכל פעולת הנהיגה. התוכנה של החברה מורכבת משלושה מודולים עיקריים: תפיסה, קבלת החלטה ופעולה. החברה פיתחה עד כה ביחד עם חברת התחבורה הצרפתית Keols רכב היסעים עירוני להסעת כ-15 נוסעים, וביחד עם חברת Charlatte Manutention רכב-גרר להובלת מזוודות בשדות תעופה. בחודש שעבר פרסה Navya צי של 3 רכבי היסעים בעיר סן-קנטן בצפון צרפת, הנוסעים במסלול של כ-1.6 קילומטר המחבר בין תחנת הרכבת למרכז
עסקים.

בשבוע שעבר הכריזה REE על שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת Magna, אחת מיצרניות המערכות והחלקים לרכב (Tier-1) הגדולות בעולם. מטרת שיתוף הפעולה היא לרתום את יכולות הייצור, האינטגרציה ודריסת הרגל המסחרית הנרחבת של מאגנה בתעשיית הרכב העולמית, על מנת להאיץ את המסחור של פלטפורמות המרכב השטוחות של REE.

דניאל בראל, מנכ"ל ומייסד שותף של REE

הכול כלול – בגלגל

חברת REE פיתחה קונספט של רכב חשמלי שבו המתלים, המנוע, מערכת ההיגוי, הבלמים, החיישנים, מערכות בקרת הטמפרטורה וכל המערכות האלקטרוניות משולבות בתוך הגלגלים עצמם. המרכב עצמו הוא שטוח ופנוי לעיצוב בהתאם לדרישות של כל דגם. בגישה הזאת, מרכז הכובד של הרכב נמוך מאשר בכלי-רכב חשמליים סטנדרטיים, ולכן הרכב יותר יציב.

הטכנולוגיה שלה מאפשרת לייצר מכוניות בעלות ארבעה מנועים המאפשרים לרכב שטח סטנדרטי להשיג ביצועים של תאוצה מאפס ל-100 קמ"ש בתוך 3 שניות. הטכנולוגיה ישימה לכלי רכב פרטיים ולכלי רכב כבדים, כמו משאיות השוקלות 10 טון ומיועדות לנסיעה בדרכי עפר. לאחרונה חשפה REE שלוש פלטפורמות מרכב חדשות עבור שלושה סוגים של כלי-רכב חשמליים: מכונית עירונית שיכולה לשמש גם כמונית אוטונומית, רכב היסעים עירוני או רכב משלוחים, ומשאית בינעירונית קלה המותאמת לשוק האמריקאי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: Navya , REE , דרגה 4