סולאר-אדג' פיתחה מענה למחסור החמור ברכיבים

4 מאי, 2021

בניגוד למתחרותיה, שדיווחו על מחסור, סולאר-אדג' אינה צופה בעיה למרות הגידול בביקוש. רשמה רבעון שיא באוסטרליה ומסמנת את דרום-קוריאה כיעד הבא. תשיק סוללה ביתית חכמה שתוכל לגבות הפסקות חשמל ממושכות

חברת סולאר-אדג' (SolarEdge) מהרצליה דיווחה אתמול כי ברבעון הראשון של 2021 צמחו מכירותיה בכל האזורים הגיאוגרפיים ובכל פלחי השוק. הכנסות החברה ברבעון הראשון הסתכמו ב-405 מיליון דולר, בטווח העליון של תחזית החברה. הרווח הנקי (במונחי GAAP) הסתכם ב-30.1 מיליון דולר, גידול של 70% בהשוואה לרבעון הקודם.

ברמה הגיאוגרפית, החברה דיווחה על מכירות שיא באיטליה, צרפת ואוסטרליה. האחרונה הופכת להיות שוק חשוב מאוד עבור סולאר-אדג':  ברבעון האחרון צמחו המכירות באוסטרליה בכ-50% והחברה שלחה לאוסטרליה מוצרים בהספק כולל של 100 מגה-ואט. הגידול הזה קשור גם לממיר לתלת-פאזי חדש עבור בתי מגורים המותאם לתשתית החשמל באוסטרליה.

בשיחת הוועידה שלאחר פרסום הדו"ח, אמר המנכ"ל צבי לנדא (בתמונה למטה), שהחברה מסמנת כעת את דרום-קוריאה כשוק אסטרטגי. "השוק הסולארי המסחרי והתשתיתי בקוריאה נאמד בכ-2 ג'יגה-ואט, ולאור הנוכחות החזקה שלנו שם אנחנו מאמינים כי הוא מגלם עבורנו פוטנציאל צמיחה משמעותי".

ניהול עצמי של שרשרת האספקה

בחודשים האחרונים מתמודדת כל תעשיית האלקטרוניקה העולמית עם מחסור חמור ברכיבים וצווארי בקבוק לוגיסטיים הפוגעים ביכולת היצרניות לעמוד בביקוש ובולמים את צמיחתן. הבעיה הזו חוצה את כל המגזרים, מתעשיית השבבים ועד תעשיות הרכב, מוצרי צריכה והאנרגיה הסולארית. לשם המחשה,חברת אנפייז (Enphase) האמריקאית שהיא המתחרה העיקרית של סולאר-אדג' בתחום הממירים, דיווחה הזהירה בשבוע שעבר שהיא סובלת ממחסור ברכיבים שיפגע בהכנסותיה ברבעונים הבאים.

אלא שסולאר-אדג' הצליחה להתגבר על הבעיה הזאת. המנכ"ל לנדא אמר שסולאר-אדג' אינה צופה מחסור ברכיבים. לדבריו, היא מצליחה להתמודד עם המצב הנוכחי באמצעות שיטות שפיתחה לזיהוי מוקדם של מחסור, ניהול ישיר של שרשרת האספקה – גם מול הספקים של קבלני המשנה – ושמירה מתמדת על מלאי גבוה של רכיבים ומוצרים.

מפעל "סלע 1" מתקרב לתפוקה מלאה

עוד היבט שמסייע לחברה הוא יכולת הייצור העצמית הגבוהה שלה. השנה חנכה סולאר-אדג' את מפעל הייצור המתקדם "סלע 1" באזור התעשייה ציפורית. המפעל מעסיק כבר 480 עובדים וצפוי להגיע לתפוקה מלאה במהלך הרבעון הנוכחי. המפעל מתמקד לא רק בייצור, אלא גם בפיתוח טכנולוגיות ותהליכי ייצור. לנדא גילה שאנשי המו"פ של המפעל פיתחו תהליך ייצור אוטומטי בקצב מהיר של ממירים, וכעת החברה משכפלת את הטכנולוגיה לקווי ייצור אחרים שלה בחו"ל. "אנחנו מרגישים בטוחים ביכולתנו לתת מענה לעלייה בביקוש בהמשך השנה", אמר.

אגירת חשמל בסיוע בינה מלאכותית

סולאר-אדג' תשיק ברבעון הנוכחי סוללה ביתית שתאגור את החשמל המופק מהפאנלים הסולאריים ותשמש גם לצריכה שוטפת וגם כגיבוי במקרה של הפסקת חשמל. הסוללות החדשות יכילו מימד של בינה מלאכותית: החברה השלימה לאחרונה מחקר שבדק את הנתונים מ-30 אלף מערכות שבהן מותקן ממיר גיבוי מתוצרתה במהלך יותר מ-75 אלף הפסקות חשמל שנמשכו יותר מ-5 דקות.

היא השתמשה במידע הזה כדי לאפיין דפוסים של הפסקות חשמל ולהגדיר את הדרכים שבאמצעות ניתן להבטיח שהסוללה לא תתרוקן גם בזמן הפסקות חשמל ממושכות. לנדא: "אנחנו ניישם את התובנות הללו במערכות שלנו באמצעות אלגוריתמים של קבלת החלטות פיננסית וניצול מיטבי של צריכה-עצמית, כדי להפוך את המערכות לחכמות ולאוטומטיות יותר".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , דוחות רווח , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: סולאר-אדג' , שרשרת אספקה