אימקו הרחיבה את יכולות הייצור האלקטרוני

6 מאי, 2021

המהלך נעשה במסגרת אסטרטגיית התרחבות ובניית פתרונות מלאים מקצה-לקצה. לאחרונה דיווחה על מזכר הבנות לרכישת חברת ייצור אלקטרוני ישראלית. אימקו ביצעה השבוע הדגמה חיה של מערך משולב לאחיזת-שטח

קבוצת אימקו (IMCO Group), המספקת פתרונות לשוק הצבאי בתחומי האלקטרוניקה, החשמל, האלקטרו-מכניקה והמכניקה, מובילה בשנה האחרונה אסטרטגיית התרחבות עסקית. כעת מתברר שהאסטרטגיה הזאת כוללת גם תשתיות ייצור עצמיות. בהודעה שהיא פרסמה לפני מספר ימים על הדגמת פתרון חדש בתחום אחיזת-השטח, היא ציינה שיש לה כעת גם יכולת עצמית (in-house) לתכנון מעגלים מודפסים והרכבת כרטיסים אלקטרוניים. רואי לציין שב-19 בינואר 2021 היא דיווחה לבורסה על מזכר הבנות לרכישת השליטה (70% מהמניות) בחברה ישראלית פרטית העוסקת בתכנון, בדיקה וייצור כרטיסים אלקטרונים, תמורת כ-2.5 מיליון שקל. החברות הקציבו 90 יום להשלמת העסקה. החברה לא דיווחה מאז לבורסה על הנושא.

אחיזת-שטח מהאוויר לכוחות על הקרקע

כחלק מאסטרטגיית החברה להציע פתרונות משולבים מקצה-לקצה, אימקו ביצעה בתחילת השבוע הדגמה חיה, שנמשכה יומיים, של פתרון משולב להשגה מהירה של אחיזת שטח כוללת (Terrain Dominance) עבור כוחות צבא, ביטחון מולדת וחילוץ והצלה. ההדגמה התקיימה במתחם החברה בראש העין ונערכה בפני שגרירים, לקוחות ונספחים צבאיים ממדינות שונות. במקור, החברה תכננה לחשוף את היכולות החדשות ביריד הביטחוני IDEX באבו-דאבי בחודש פברואר, אך הדבר לא יצא לפועל בעקבות החלטת ממשלת ישראל לסגור את נתב"ג על רקע התפשטות מגפת הקורונה.

אחיזת שטח הינה היכולת לספק לכוחות הקרקע תמונת מצב מודיעינית פרטנית בזמן אמת על הנעשה בשדה הקרב, כולל תנאי השטח ופריסת האויב. המערך שאותו הציגה החברה בהדגמה מתבסס על אינטגרציה של טכנולוגיות ופתרונות של עוד מספר חברות ישראליות, והוא כולל צי של מיני-רחפנים, כטב"מים, קוואדקופטרים ופלטפורמות אוויריות מרחפות, המצוידים בחיישנים מתקדמים ואמצעי תקשורת, ומנוהלים על ידי מערכת בקרה ושליטה מאוחדת.

המטרה: התרחבות בשוק העולמי

קבוצת אימקו כוללת ארבע חברות: אימקו תעשיות, ניר-אור, אתנה ו-ADT. חברת אימקו תעשיות, שנוסדה עוד בשנות השבעים, הינה ספקית ראשית של ערכות חשמל לטנקים ונג"משים תוצרת ישראל, דוגמת טנק המרכבה והנגמ"שים נמר ואיתן. שלוש החברות האחרות נרכשו או הוקמו על-ידי אימקו לאורך השנים ונוצר מבנה של קבוצת אחזקות כשבראש הפירמידה ניצבת אימקו תעשיות. בסך הכול מעסיקה הקבוצה כ-350 עובדים.

בשנת 2020 הסתכמו הכנסותיה של אימקו ב-164 מיליון שקל. כ-75% מהן מגיעות מהשוק בישראל, כאשר משרד הביטחון הוא אחד הלקוחות המרכזיים של החברה. יתר ההכנסות מגיעות מהשוק בארצות הברית, שם החברה פעילה באמצעות חברת-בת (ADT). אחת ממטרות האסטרטגיה החדשה היא להיכנס לשווקים בינלאומיים נוספים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , מיזוגים ורכישות , סמיקונדקטורס , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: PCB , אחיזת שטח , אימקו