פיבוטאל הטמיעה את המטען האלחוטי של פאוורמט במשדר 5G

25 מאי, 2021

פיבוטאל פיתחה משדר עבור הדור החמישי בטכנולוגיה של פיצול אלומות. הטכנולוגיה של פאוורמט מאפשרת לבצע טעינה אלחוטית דרך הקיר למרחק של 30 ס"מ

שיתוף פעולה לחברת פאוורמט (Powermat) מתל-אביב בתחום תשתית הדור החמישי, אחד השווקים המרכזים שאליו מכוונת החברה. חברת Pivotal Commware האמריקאית, המפתחת פתרונות תמסורת בגלים מילימטריים לדור החמישי, הטמיעה את טכנולוגיית הטעינה האלחוטית של פאוורמט במשדר בשם Echo 5G. מדובר למעשה במגבר אות (repeater), המותקן בבניינים, ואשר תפקידו הוא לאפשר את חדירת התשדורת המילימטרית אל הבניין ולחבר באופן אלחוטי בין תחנת הבסיס ללקוחות הקצה בבניין.

המשדר של פיבוטאל פועל בטכנולוגיה ייחודית של יצירת אלומה הולוגרפית (holographic beam forming) שפיתחה החברה, אשר מאפשרת לפצל את רוחב-הפס בתא שטח מסוים למספר אלומות, שכל אחת מהן מכוונת באופן ממוקד למודם של המשתמש, וזאת מבלי שייווצרו הפרעות בין האלומות השונות. לדברי החברה, הטכנולוגיה שלה משיגה חיסכון של פי 50 בצריכת ההספק בהשוואה לטכנולוגיות קיימות כדוגמת MIMO או Phased Array.

החיסכון הזה הוא שמאפשר את שילוב המטען של פאוורמט בתוך המכשיר. הפלטפורמה של פאוורמט מאפשרת לבצע טעינה אלחוטית של מכשירים ניידים ואביזרי IoT, וגם לספק להם זרם רציף, באמצעות השראה אלקטרומגנטית, בהספק של עד 65 וואט ממרחק של כ-30 ס"מ, וגם דרך קירות, חלונות זכוכית ומשטחי פלסטיק. המשדר של פיבוטאל פועל בהספק של 15 וואט, והטמעת הטכנולוגיה של פאוורמט תאפשר להתקין אותו מחוץ לבית הלקוח ולהטעינו באמצעות מטען המחובר לשקע חשמל רגיל בתוך הבית.

הפלטפורמה של פאוורמט מבוססת על שימוש במשדר ובמקלט. המשדר כולל סליל שידור המחולל שדה אלקטרומגנטי. האנרגיה הזו מיתרגמת לאנרגיה חשמלית כאשר נקלטת במקלט שבמכשיר הנייד, המצויד בסליל הקליטה. בנוסף, מידת הקרינה הנפלטת במהלך הטעינה הינה נמוכה מהקרינה הנפלטת במהלך טעינה רגילה באמצעות כבל. להערכת פאוורמט, אובדן האנרגיה בתהליך הוא אפסי וזמן הטעינה זהה לזמן הטעינה החשמלית הרגילה באמצעות כבל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , דור חמישי , חדשות , תקשורת אלחוטית

פורסם בתגיות: powermat , גלים מילימטריים