קוגנטה ולדרטק הכריזו על שיתוף פעולה בתחום הכלים החקלאיים האוטונומיים

27 יוני, 2021

שתי החברות יפתחו פתרון המשלב פלטפורמת היתוך חיישנים וסימולטור המותאמים ליישומים אוטונומיים בעולם החקלאי, שוק שצפוי לגלגל כ-20 מיליארד דולר ב-2025

[בתמונה: המחשה של פלטפורמת LeddarVision. מקור: LeddarTech]

חברת קוגנטה (Cognata) מרחובות ווחברת Leddartech הקנדית הכריזו על שיתוף פעולה לפיתוח פתרון מלא לפיתוח, אימון ובדיקה של מערכות נהיגה אוטונומית עבור כלים חקלאיים. הפתרון המשותף יתבסס על פלטפורמת היתוך החיישנים LeddarVision של לדרטק, המבצעת את עיבוד התמונה ויצירת תמונת העולם מתוך המידע הגולמי המגיע מהחיישנים השונים, והסימולטור של קוגנטה, המייצר סביבות וירטואליות ריאליסטיות המאפשרות לאמן מערכות בטיחות ונהיגה ולבדוק את ביצועיהן בתרחישים שונים. בשנה שעברה רכשה לדרטק את VayaVision הישראלית, שפיתחה תוכנה להיתוך חיישנים (sensor fusion), והיא תהיה מעורבת בשיתוף הפעולה עם קוגנטה.

זהו שיתוף פעולה ראשון שעליו מכריזה קוגנטה מחוץ לתעשיית הרכב המסורתית. עולם המכונות החקלאיות נחשב לאחד המתקדמים בכל הנוגע לאימוץ טכנולוגיות אוטונומיות. למעשה, השימוש במערכות אוטונומיות בסיסיות בענף החקלאות החל כבר לפני עשרים שנה, עם הטרקטורים של חברת Deere, שידעו להתנייד בשדה באופן אוטומטי אך בקווים ישרים בלבד. כיום, החלו לפתח מכונות מתוחכמות יותר המסוגלות לבצע באופן אוטונומי פעולות כמו זריעה, קציר, איסוף תבואה, טיפול בגידולים חקלאיים ושינוע. בתחילת השנה חשפה דיר את משפחת הטרקטורים ומכונות הקומביין האוטונומיים John Deere X, המטפלים בקרקע, זורעים וקוצרים באופן אוטונומי לחלוטין. על פי Markets&Markets, שוק הכלים החקלאיים האוטונומיים צפוי לצמוח בקצב מהיר בשנים הקרובות ולגלגל כבר ב-2025 כ-20 מיליארד דולר.

קוגנטה פיתחה פלטפורמה וירטואלית המשמשת לאימון ובדיקת מערכות ADAS ונהיגה אוטונומית, עוד לפני שהרכב יורד לכביש לצורך בדיקות שטח. המערכת מבוססת על מספר שכבות: סביבה סטטית, סביבה דינמית, חיישנים וענן. הסביבה הסטטית בנויה מהדמיה ריאליסטית של ערים שלמות, כולל רחובות, עצים, פגמים בכביש ועוד. השכבה הדינמית מדמה את ההתנהגות של נהגים אחרים בדרך ושכבת החיישנים מדמה את המידע המגיע מכל אחד מ-40 החיישנים השונים המצויים כיום בכלי-רכב אוטונומיים.

האזינו לשיחה עם סרג'יו נאכט, סמנכ"ל המו"פ של קוגנטה, מתוך תוכנית מס' 37 בפודקאסט של Techtime:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות