וויביט השלימה פיתוח שבב ReRAM למערכות משובצות

15 יולי, 2021

הטמיעה את הזיכרון בתוך מודול שמאפשר לשלבו במוצרי אלקטרוניקה. החברה צפויה להכריז על הסכם מסחרי ראשון בחודשים הקרובים. היא תפעל לפי מודל עסקי של מכירת קניין רוחני

חברת וויביט ננו (Weebit Nano) מהוד השרון השלימה את פיתוח האב-טיפוס של שבב זיכרון ReRAM המיועד עבור מערכות משובצות. אב-הטיפוס ישמש לקוחות לצורך פיתוח מוצרי אלקטרוניקה, IoT, רובוטיקה ומכוניות אוטונומיות, המצוידים בזיכרון ReRAM. מוויביט ננו נמסר כי בהשוואה לטכנולוגיות זיכרון בלתי-נדיף אחרות בשוק, כולל פלאש, הטכנולוגיה שלה מאפשרת ליצרניות לחסוך משמעותית בעלויות הייצור, להאריך את תוחלת הזיכרונות, ולחסוך בצריכת ההספק.

לאחר שפיתחה את מערך תאי הזיכרון, וויביט ננו השלימה כעת בהצלחה את הטמעת המערך בתוך מודול, אשר מהווה את הממשק שבין מערך תאי הזיכרון והמערכת שבתוכו הוא משובץ, והוא כולל את הלוגיקה שמכתיבה את אופן הגישה לזיכרון.  המודול של וויביט ננו כולל מערך של 128Kb תאי זיכרון ReRAM, והוא תוכנן בתהליך של 130 ננומטר של יצרנית השבבים STMicroelectronics. השבב עצמו כולל גם מיקרו-בקר (MCU) בארכיטקטורת RISC-V וזיכרון מסוג SRAM.

מנכ"ל החברה, קובי חנוך, אמר כי מדובר ביעד משמעותי נוסף בדרך לייצור המוני. "הטכנולוגיה שלנו משלבת תכנון אנלוגי ודיגיטלי ייחודי המוגן במספר פטנטים, ומאפשרת שליטה ושיפור בפרמטרים חשובים כמו מהירות, עמידות ומחזורי קריאה וכתיבה. הוספנו גם תת-מערכת שלמה, כולל מעבד מרכזי, שיאפשרו לוויביט להציג ללקוחות מוצר ReRAM מלא שניתן לשלבו במערכי שבבים ולהאיץ את תהליכי התכנון והפיתוח שלהם". 

בוויביט ננו מעריכים כי החברה תודיע על הסכם רישוי עם לקוח ראשון בחודשים הקרובים, ויסיימו את שלב הכשרת הטכנולוגיה (qualification) במחצית הראשונה של 2022 – כך שלקוחות יוכלו להתחיל מיד בפיתוח שבבים המבוססים על טכנולוגיית ה-ReRAM שפיתחה. פעילות הסכמי הרישוי של וויביט מבוססת על מודל של קניין רוחני (IP), שבמסגרתו החברה מוכרת ליצרניות רישיונות לפיתוח שבבי זיכרון תמורת סכום ראשוני וגוזרת תמלוגים ממכירת מוצרי הקצה. מודל עסקי זה מתאפיין ברווחיות גולמית גבוהה, מאחר שהחברה אינה מייצרת את השבבים.

שיתוף פעולה עם יצרניות שבבים סיניות

חברת וויביט ננו פיתחה זיכרון מסוג חדש בשם ReRAM – Resistive Random Access Memoryהמתבסס על שימוש בחומרים המשנים את התנגדותם החשמלית בתגובה למתח חשמלי, ועל-ידי כך "זוכרים" את רמת המתח גם לאחר ניתוקם ממקור הכוח. מדובר בזיכרון בלתי-נדיף דוגמת זיכרון פלאש, אשר פועל בהספק נמוך ובעל מחזור חיים ארוך כמו זיכרון DRAM. להערכת החברה, המוצר שלה חסכוני פי 1,000 ומהיר פי 1,000 מזיכרון פלאש, ומיועד בעיקר ליישומי IoT, בינה מלאכותית, מרכזי מידע ועוד.

פיתוח הטכנולוגיה מתבצע בשיתוף מכון המחקר הצרפתי Leti. וויביט ננו הכריזה בשנה שעברה על חתימה של מזכר הבנות עם שתי חברות השבבים הסיניות XTX ו-SiEn, במטרה לבחון את שילוב הזיכרון שלה במוצרי שתי החברות.

למרות היותה חברת סטארט-אפ קטנה, הדירקטוריון של וויביט ננו מונה גלריה של דמויות בכירות מתעשיית השבבים המקומית והעולמית. בין היתר מכהנים בו אטיק ראזה, שכיהן בשנים 1996-1999 כנשיא ומנהל התפעול (COO) של AMDדדי פרלמוטר לשעבר סגן נשיא באינטל העולמית, וד"ר יואב ניסן-כהן, ממייסדי טאואר סמיקונדקטור. 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: ReRam , Weebit Nano