REE תקים מרכז הרכבות ראשון בטקסס

25 יולי, 2021

המרכז ישרת את לקוחותיה של REE בצפון אמריקה, ויעסיק כ-150 עובדים. החברה פיתחה פלטפורמה שטוחה לכלי-רכב חשמליים, שבה תת-המערכות מוטמעות בתוך הגלגל. REE החלה להיסחר בנסד"ק בשבוע שעבר

חברת REE הודיעה כי בכוונתה להקים את המטה האמריקאי שלה בעיר אוסטין שבמדינת טקסס. החברה תקים במקום גם מרכז אינטגרציה והרכבות שישרת את לקוחותיה בצפון אמריקה, וזאת במסגרת המודל התפעולי הרזה של החברה, שמתבסס על הקמת מרכזי אינטגרציה במקומות שונים בעולם בסמיכות ללקוחותיה בתעשיית הרכב. המרכז באוסטין יוקם בשיתוף תאגיד Koch Industries, אחד המשקיעים המרכזיים בחברה, והוא יעסיק כ-150 עובדים.

ב-REE סיפרו כי מרכז האינטגרציה יכלול כלים לוגיסטיים אוטומטיים (AGV) וטכנולוגיות מעולם ה-Industry 4.0 והאוטומציה. "מרכזי האינטגרציה שלנו מיועדים להיות מודולאריים וסקאלבילים כדי להבטיח שהחברה תעמוד ביעדי הייצור."

בחודשים האחרונים דיווחה REE על סדרה של שותפויות אסטרטגיות, בהן עם ספקית המערכות הקנדית מגנה, יצרנית המנועים אמריקן אקסל (AAL), נאביה (Navia) הצרפתית המפתחת פתרונות הסעה אוטונומיים בקווים קצרים (Shuttle) ועם חברות היינו (Hino) שהיא חטיבת המשאיות של טויוטה.

בשבוע שעבר החלה מניית REE להיסחר בנסד"ק, וזאת לאחר השלמת המיזוג עם חברת הספאק 10X Capital Venture Acquisition Corp. הכנסות REE מהעסקה יסתכמו בכ-500 מיליון דולר, מתוכם 300 מיליון דולר יגיעו ממשקיעים אסטרטגיים דוגמת תאגיד Koch, Mahindra ו-Magna. החברה הונפקה במחיר של 10 דולר למניה, המשקף לה שווי שוק של כ-3.1 מיליארד דולר.

הכול כלול – בגלגל

חברת REE פיתחה קונספט של רכב חשמלי שבו המתלים, המנוע, מערכת ההיגוי, הבלמים, החיישנים, מערכות בקרת הטמפרטורה וכל המערכות האלקטרוניות משולבות בתוך הגלגלים עצמם. המרכב עצמו הוא שטוח ופנוי לעיצוב בהתאם לדרישות של כל דגם. בגישה הזאת, מרכז הכובד של הרכב נמוך מאשר בכלי-רכב חשמליים סטנדרטיים, ולכן הרכב יותר יציב. הדבר מאפשר לייצר מכוניות בעלות ארבעה מנועים המעניקים לרכב שטח תאוצה מאפס ל-100 קמ"ש בתוך 3 שניות. הטכנולוגיה ישימה לכלי רכב פרטיים ולכלי רכב כבדים, כמו משאיות השוקלות 10 טון ומיועדות לנסיעה בדרכי עפר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: REE , טקסס