ייתכן שאייפון 13 יהיה מחובר לתקשורת לוויינית

30 אוגוסט, 2021

המכשיר כולל את המודם Snapdragon X60 של חברת קואלקום, אשר נחשף בחודש פברואר 2020. שירות התקשורת הלוויינית יינתן באמצעות חברת Globalstar, בהתאם להסכמים שייחתמו בינה בין ספק השירות הסלולרי

הטלפון החדש של חברת אפל, iPhone 13 אשר צפוי לצאת לשוק בשבועות הקרובים, יהיה כנראה מקושר אל לווייני תקשורת מנמיכי רום (LEO) ויאפשר לנהל תקשורת גם באזורים שבהם אין תשתית סלולרית. כך דיווח למשקיעים האנליסט Ming-Chi Kuo, אשר מסקר את אפל מטעם חברת TF International Securities. הוא נחשב לבעל מקורות טובים בחברת אפל וכמי שחשף מספר פעמים תוכניות של החברה. האתר macrumors.com דיווח אתמול שהוא ראה את ההודעה שנישלחה למשקיעים.

מינג צ'י מסר שהמכשיר כולל את המודם Snapdragon X60 של חברת קואלקום, אשר נחשף בחודש פברואר 2020. להערכתו, שירות התקשורת הלוויינית יינתן באמצעות חברת Globalstar, בהתאם להסכמים שייחתמו בין ספק שירות התקשורת הסלולרית לבין Globalstar. במתכונת הזאת, הלקוח המשתמש בטלפון ישלם על השירות לחברת התקשורת ולא לחברה המפעילה את הלוויינים. לדבריו, אפל מאמינה במגמה המתפתחת של שירותי תקשורת באמצעות לווייני LEO, והקימה צוות מחקר ופיתוח המתמקד בתחום הזה. "ככל הנראה הצוות מפתח גישה ללווייני תקשורת גם עבור אבזרים אחרים, דוגמת משקפי מציאות רבודה, כלי רכב חשמליים ואבזרי IoT נוספים".

ראוי לציין שחברת Globalstar דיווחה לא מזמן על שיתוף פעולה עם קואלקום באספקת תקשורת לוויינית למודמי הדור החמישי (5G). בפברואר 2021 היא הודיעה שקואלקום שילבה במודם החדש שלה, Snapdragon X65 שאמור לצאת לשוק ב-2022, תמיכה בערוץ התקשורת Band n53. "התמיכה של קואלקום תאפשר להרחיב את פוטנציאל השימוש בתקשורת לוויינית ולשלב אותה בטלפונים, מחשבים ניידים, טאבלטים, ציוד אוטומטי ומודולי IoT", אמר מנהל האסטרטגיה של החברה, קייל פיקנס.

חברת גלובלסטאר מפעילה כיום 48 לוויינים מנמיכי רום (בגובה של כ-1,000 ק"מ) המכסים את ארצות הברית וחלקים רבים נוספים בעולם. התקשורת הסלולרית מתבצעת באמצעות שידור ישיר מהטלפון אל הלוויין, אשר מוריד את התקשורת אל תחנה קרקעית המקשרת את הטלפון אל הרשת של הספק הסלולרי. רצועת Band n53 פותחה על-ידי גלובלסטאר במטרה לספק ערוץ תקשורת בתדר 2.4GHz וברוחב פס של 11.5MHz, אשר תומך בטלפונים הלווייניים.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: WIRELESS , חדשות , תקשורת , תקשורת אלחוטית

פורסם בתגיות: אפל