הסכם רישוי ראשון לוויביט ננו: עם SkyWater האמריקאית

9 ספטמבר, 2021

טכנולוגיית ה-ReRAM של וויביט תשולב במוצרי IoT, מכוניות, ויישומי בינה מלאכותית. SkyWater היא יצרנית השבבים האמריקאית היחידה שכל פעילותה ממוקמת בארצות הברית

חברת וויביט ננו (Weebit Nano), שפיתחה טכנולוגיית זיכרון התנגדותי (ReRAM), הצהירה לאורך השנה האחרונה כי היא מעריכה כי תחתום על הסכם מסחרי ראשון עד סוף 2021, והיום אכן הכריזה החברה על הסכם רישוי ראשון לאספקת טכנולוגיית ה-ReRAM שפיתחה ליצרנית השבבים האמריקאית SkyWater Technology (נאסד"ק: SKYT). טכנולוגיית הזיכרון של וויביט תשולב בשבבים שמייצרת SkyWater ללקוחותיה המיועדים למוצרי IoT, מכוניות ויישומי בינה מלאכותית. בעקבות ההודעה זינקה מניית החברה, הנסחרת בבורסה האוסטרלית (ASX) ב-27% והיא נסחרת כיום בשווי שוק של 443 דולר אוסטרלי.

SkyWater היא ספקית שבבים מורשית של משרד ההגנה האמריקאי ועם לקוחותיה נמנות חברות בשווקי החלל והביטחון, הרכב, מחשוב ענן, מוצרי IoT לשוק הצרכני והתעשייתי, והביו-רפואה. נכון להיום היא יצרנית השבבים האמריקאית היחידה שכל פעילות הייצור שלה נמצאת בארה"ב. לאחרונה הודיעה SkyWater על כוונתה להרחיב את פעילות ייצור השבבים בשני הפאבים שלה במינסוטה ופלורידה, ולהקים פאבים נוספים בארה"ב. לצד פעילות הייצור, מספקת SkyWater ללקוחותיה גם שירותי פיתוח טכנולוגיות חדשניות. SkyWater נסחרת בנסד"ק בשווי של 1.2 מיליארד דולר.

שבבים המבוססים על הטכנולוגיה של וויביט צפויים להיות מוכנים לייצור המוני בתהליך ייצור של 130 ננומטר, בפאב של Skywater במינסוטה, עד סוף 2022. תהליך ייצור זה מתאים לשבבים אנלוגיים, ניהול הספק, תעשיית הרכב, מוצרי IoT, ורכיבים המיועדים לתעשיית החלל. הטכנולוגיה של וויביט תאפשר ל-SkyWater להפחית את עלויות ייצור השבבים, להאריך את תוחלת הזיכרונות וכן את העמידות לאורך זמן גם בטמפרטורות גבוהות. 

הטכנולוגיה של וויביט מאפשרת פיתוח מוצרים תוך שימוש בחומרים ותהליכי ייצור סטנדרטיים, וניתן לשלבה בקלות בתהליכי ייצור נוספים של SkyWater, בהם 90 ננומטר ופלטפורמות carbon nanotube – מבלי להזדקק להשקעות נוספות בציוד.

מהיר פי 1,000 מפלאש

חברת וויביט ננו פיתחה זיכרון מסוג חדש בשם ReRAM – Resistive Random Access Memoryהמתבסס על שימוש בחומרים המשנים את התנגדותם החשמלית בתגובה למתח חשמלי, ועל-ידי כך "זוכרים" את רמת המתח גם לאחר ניתוקם ממקור הכוח. מדובר בזיכרון בלתי-נדיף דוגמת זיכרון פלאש, אשר פועל בהספק נמוך ובעל מחזור חיים ארוך כמו זיכרון DRAM. להערכת החברה, המוצר שלה חסכוני פי 1,000 ומהיר פי 1,000 מזיכרון פלאש, ומיועד בעיקר ליישומי IoT, בינה מלאכותית, מרכזי מידע ועוד.

פיתוח הטכנולוגיה מתבצע בשיתוף מכון המחקר הצרפתי Leti. בחודש יולי השנה הכריזה החברה על השלמת פיתוח שבב זיכרון ReRAM למערכות משובצות, המוטמע בתוך מודול המקשר בין תאי הזיכרון למערכת שבתוכה הוא משובץ.

למרות היותה חברת סטארט-אפ קטנה, הדירקטוריון של וויביט ננו מונה גלריה של דמויות בכירות מתעשיית השבבים המקומית והעולמית. בין היתר מכהנים בו אטיק ראזה, שכיהן בשנים 1996-1999 כנשיא ומנהל התפעול (COO) של AMDדדי פרלמוטר לשעבר סגן נשיא באינטל העולמית, וד"ר יואב ניסן-כהן, ממייסדי טאואר סמיקונדקטור. 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: ReRam , Weebit Nano